خبرگزاری کار ایران

۳ درصد ذخایر معدنی و یک درصد جمعیت جهان در ایران است

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۹۷

تمام هزینه‌های معادن بر اساس نرخ دلار آزاد محاسبه اما ارز صادرات آن با تفاوت قیمت نسبت به نرخ آزاد در اتاق مبادلات خرید و فروش می‌شود.

ایلنا - اصفهان: رییس کمیته معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به وجود یک درصد جمعیت جهان و ۳ درصد ذخایر معدنی در ایران گفت: داشتن ۳۱ میلیارد تن ذخایر قطعی و ۲۴ میلیارد تن ذخایر احتمالی جایگاه ویژه‌ای برای این بخش در اقتصاد ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباس تاجبخش در دومین جلسه کمیته معدنی اتاق اصفهان با بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران تصریح کرد: بخش معدن نقش تعیین کننده در اقتصاد کشور بویژه در تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش معدن با توجه به تامین مواد اولیه دیگر بخش‌های اقتصادی می‌تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند، افزود: سرمایه گذاری سه درصدی در بخش معدن معادل یک درصد رشد اقتصادی است زیرا بخش معدن نیاز بخش‌های صنعتی، نفتی و کشاورزی را تامین می‌کند.

رییس کمیته معدنی اتاق اصفهان سهم بخش معدن در دیگر بخش‌های اقتصادی کشور را شامل صنعت، نفت، کشاورزی و خدمات ۲۹ درصد اعلام کرد و گفت: معدن در همه زمینه‌های اقتصادی کشور نقش موثر دارد و باید این بخش مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی خواستار سرمایه گذاری در این بخش برای پویایی اقتصاد کشور شد و ادامه داد: وجود ۳۱ میلیارد تن ذخایر قطعی و ۲۴ میلیارد تن ذخایر احتمالی جایگاه ویژه‌ای برای ایران در بخش معادن ایجاد کرده است.

تاجبخش وجود نیروی انسانی متخصص دربخش معدن را یکی از ویژگی‌های ممتاز این بخش عنوان کرد و گفت: وجود۲۷ واحد دانشگاهی در این رشته و آموزش نیروی متخصص باعث رشد معدن و صنایع معدنی در کشور شده است.

این عضو اتاق بازرگانی اصفهان همچنین درباره نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن در بخش معدن یادآور شد: این کمیته در حال جمع آوری تاثیر نوسانات نرخ ارز بر روی واحدهای معدنی استان اصفهان است و به زودی نتایج آن را اعلام می‌کند.

«دادوند» عضو کمیته معدنی اتاق در این جلسه گفت: افزایش نرخ ارز بر بخش معدن باعث افزایش هزینه‌ها شده است.

وی تصریح کرد: تمام هزینه‌ها بخش معدن بر اساس نرخ دلار آزاد محاسبه اما ارز صادرات آن با تفاوت قیمت نسبت به نرخ آزاد در اتاق مبادلات خرید و فروش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز