خبرگزاری کار ایران

سرنوشت شماره ۱۰ چه خواهد شد؟

اختصاصی ایلنا/همه حاشیه های یک بازیکن سرباز

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۹۴۶

با توجه به حواشی اخیر، وضعیت هافبک جنوبی تراکتور در هاله ای از ابهام قرار گرفته و مشخص نیست وی در این تیم باقی می ماند یا مجبور می شود برای ادامه خدمت راهی پادگان شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در شرایطی که باشگاه تراکتورسازی برای در اختیار داشتن بختیار رحمانی و بقیه بازیکنان سرباز خود که دچار مشکلات کارت معافیت جعلی بودند، مدت زمان زیادی را صبر کرد، حالا با مسائلی که پیرامون این بازیکنان به وجود آمده است، به نظر می رسد که ضرر حضور این بازیکنان در تبریز بیشتر از سودی بود که مدیران و هواداران این تیم تصورش را می کردند.

در اواسط نیم فصل نخست لیگ فصل گذشته بود که مسئله کارت جعلی معافیت تعدادی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر از شایعه به واقعیت تبدیل شد و موجی از حواشی را در فوتبال ایران ایجاد کرد. بعد از این اتفاق در حالی که باشگاه هایی که درگیر این پدیده شده بودند، بخاطر از دست دادن بازیکنان غالباً‌ مهم و تاثیرگذار خود شاکی و ناراضی بودند، تراکتورسازی تبریز اقدام به جذب چند بازیکن شاخص از جمع بازیکنانی کرد که کارت جعلی معافیت از خدمت داشتند.

مدیران تراکتور علیرغم انتقاداتی که از سوی دیگر باشگاه های نظامی در این زمینه متوجه خود می دیدند، با حساسیتی خاص و با در نظر گرفتن نقاط ضعف تیم خود اقدام به در اختیار گرفتن بختیار رحمانی، علی حمودی، سروش رفیعی، شجاع خلیل زاده و سینا عشوری کردند و توانستند این 5 بازیکن تاثیرگذار را که همگی جزو بهترین های لیگ در فصل گذشته بودند، با پرداخت کمترین وجه ممکن جذب کنند تا به این ترتیب جزو مدعیان اصلی قهرمانی قرار بگیرند.

اما این تمام ماجرا نبود و با گذشت زمان شایعاتی مبنی بر اینکه بازیکنان سرباز با همه وجود در اختیار تراکتور نیستند به راه افتاد. شایعه ای که بیشتر ریشه در رفتار این بازیکنان مخصوصاً بختیار رحمانی ستاره سابق تیم فولاد با هواداران تراکتورسازی داشت. رفتاری که به کرات موجب بروز حاشیه در این تیم شد و همین حاشیه ها بود که موجب شد تا تیم تونی اولیویرا علیرغم تمام توانایی های که داشت نتواند نتایج مناسبی را کسب کند.

البته بعد از راه افتادن موج منفی علیه بازیکنان سرباز، تقریباً تمام این نفرات به غیر از بختیار رحمانی، با رفتار و نحوه بازی خود سعی بر بی اساس خواندن این حواشی کردند که در این امر موفق هم بودند، اما در این میان وضعیت شماره 10 تبریزی ها به کلی فرق داشت و او که از همان بدو ورود به تبریز در صحبتهای مختلفی اعلام به ترک تراکتورسازی در نیم فصل کرده بود، همچنان در مضان اتهام قرار داشت. صحبتهای بختیار مبنی بر ترک تراکتور در نیم فصل در حالی بود که دیگر بازیکنان سرباز که مشکلی همانند او را داشتند و در یک تاریخ به این تیم پیوسته بودند، بدون هیچ مشکل و داشتن حاشیه ای به بازی و تمرین مشغول بودند تا به این شکل بیش از پیش عدم علاقه بختیار رحمانی به تیم تبریزی نمایان باشد.

بعد از ادامه نتایج نامطلوب تراکتور که منجر به برکناری تونی اولیویرا و روی کار آمدن دوباره امیر قلعه نویی شد، در ابتدا تصور می شد که با توجه به علاقه قلعه نویی به بختیار رحمانی که از زمان حضور در استقلال به دنبال جذب این بازیکن بود، شرایط رحمانی بهبود پیدا کند و این بازیکن با تمرکز بیشتری بتواند در اختیار سرخپوشان باشد. اما حتی حضور سرمربی جدید هم در این زمینه کمکی به ستاره سابق اهوازی نکرد و وی بعد از انجام دو بازی تقریباً ضعیف مقابل استقلال در لیگ و جام حذفی، رسماً با مدیران باشگاه تراکتورسازی وارد چالش و بحرانی شد که آتش آن از مدت ها پیش افروخته شده بود.

کار برای بختیار جایی بالا گرفت که او بعد از شکست تیمش در نیمه نهایی جام حذفی با قاطعیت اعلام کرد که در نیم فصل از تراکتور جدا خواهد شد و پس از آن نیز از حضور در تمرینات این تیم سر باز زد تا بحران بختیار و تراکتور با اقدام ضربتی مدیران باشگاه وارد فاز تازه ای شود. اقدامی که حالا منجر به رو شدن زمان اتمام خدمت بازیکن جنوبی تراکتوری ها شده است که نشان می دهد وی باید برای حضور در تیمی دیگر، تا تابستان سال بعد صبر کند. تاریخی که به عقیده عده ای اضافه خدمت اجباری اعمال شده از سوی باشگاه تراکتورسازی برای مرد پرحاشیه این روزهای تبریز است.

این در حالی است که مدیران باشگاه تراکتورسازی با متقاعد کردن امیر قلعه نویی و برطرف کردن نیاز وی در خط هافبک تیم خود (با بازگرداندن مهدی کیانی از گسترش فولاد و خرید ایوب کلانتری)، حالا از طرف کادر فنی اعلام کرده اند که بختیار به علت بازی های ضعیف در چند وقت اخیر، جایی در تیم ندارد و فقط حق تمرین کردن در کنار تیم را دارد، و اگر این بازیکن نمی خواهد در کنار دیگر بازیکنان تمرین کند، باید برای سپری کردن دوران باقی مانده خدمت راهی پادگان شود. اقدامی که به نظر می رسد بیشتر حکم یک تنبیه انضباطی از سوی باشگاه در حق بازیکن سرباز خود را دارد.

مدیران تراکتور دقیقاً همانند یک فرمانده که بعد از سرپیچی از دستور سرباز خود، اقدام به تنبیه او می کند، برای نشان دادن قدرت خود به مرد شماره 10 اقدام به تحت فشار گذاشتن او کرده اند و حالا دیگر به نظر می رسد کار برای بختیار رحمانی سخت تر از گذشته شده و برای مقابله با مدیران تیم خود آچمز شده است.

بازیکنی که روزی تمام لیگ را مشتری خود می دید، بعد از تمام بدرفتاری هایش با هواداران تراکتور و انجام صحبتهای مختلف که غیرمستقیم اشاره به عدم علاقه او به تراکتورسازی داشت، حالا در تور محکم مدیران این باشگاه گرفتار شده است تا به این ترتیب بر سر دوراهی سخت بازی کردن در تراکتور یا سپری کردن خدمت در پادگان گرفتار شده باشد. دوراهی که اگرچه به احتمال زیاد به انتخاب راه اول ختم خواهد شد، اما بدون تردید موجب ضعف مفرط فنی این بازیکن و دور شدن او از سطح اول فوتبال کشورمان به واسطه قرار نگرفتن در ترکیب تیمی خواهد شد که بختیار از همان اول هم علاقه ای به حضور در آن را نداشت.

اتفاقی که بی شک مقصر اول رخ دادن آن خود بختیار رحمانی خواهد بود، بازیکنی که به جای داشتن تفکر حرفه ای و بازی کردن با تمام وجود برای تیمش، طوری رفتار کرد که از سوی مدیران تراکتورسازی و هواداران این تیم طرد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز