خبرگزاری کار ایران

کی‌روش نگاه بالا به پایین به ایرانی‌ها ندارد

انتقاد دستیار کی‌روش از فدراسیون فوتبال

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۹۳۳

دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال می‌گوید حمایت های فدراسیون فوتبال از تیم ملی کافی نیست اما فدراسیون هم مشکلاتی دارد و باید حمایت شود.

به گزارش ایلنا، مارکار آقاجانیان درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال حمایت های لازم را از تیم ملی انجام داده یا نه، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال هم مشکلات خاص خود را دارد و تمام تلاش خود را می‌کند که تیم ملی مشکلی نداشته باشد اما واقعیت این است که حمایت‌ها از تیم‌ملی کافی نیست. تیم ملی ما جوان است و این بازیکنان جوان نیاز به بازی و اردو دارند تا رشد کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش نگاه بالا به پایین نسبت به مربیان ایرانی دارد یا نه، تاکید کرد: بیش از چهار سال است که در کنار کارلوس کی‌روش کار می‌کنم و واقعا کار کردن با او برای من دانشگاه بوده است. اصلا کی‌روش چنین اخلاقی ندارد و و کسانی مانند منصور ابراهیم زاده که در تمرینات تیم ملی حاضر شده‌اند می‌توانند شهادت دهند که کی‌روش نگاه بالا به پایین ندارد. او احترام زیادی نسبت به مربیان ایرانی قائل است و هیچ گاه درباره لیگ برتر اظهارنظر نکرده است. کی‌روش همیشه می‌گوید اگر لیگ کیفیت بالایی داشته باشد تیم‌ملی خوبی خواهیم داشت.

مربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه هیچ بازیکنی به راحتی نمی‌تواند به تیم‌ملی راه پیدا کند، افزود: ما کارمند فدراسیون هستیم. در طول هفته 4 تا 5 روز به آکادمی فوتبال می‌رویم و تمام بازی‌های لیگ‌برتر را آنالیز می‌کنیم. همه مربیان تیم ملی باید بازی‌ها را ببینند. پس از بررسی این بازی‌ها گزارشی هم به کی‌روش می‌فرستیم و در پایان و پس از بازگشت کی‌روش از مسافرت گزارش مفصل‌تر در اختیار او قرار می‌گیرد. انتخاب بازیکن برای تیم‌ملی راحت نیست و همیشه سعی می‌کنیم کمترین اشتباه را انجام دهیم.

آقاجانیان همچنین با اشاره به پروسه انتخاب بازیکنان افزود: کار جوانگرایی در تیم ملی را قبل از مسابقات جام ملت‌های آسیا آغاز کردیم و در حالی که فقط یک بازی دوستانه با عراق داشتیم، کی‌روش این ریسک را کرد و در این بازی‌ها از چند بازیکن جوان مانند وحید‌ امیری، سردار آزمون و وریا غفوری و ... استفاده کردیم. پس از جام ملت‌ها هم تعداد بازیکنان جوان را افزایش دادیم و این پروسه کماکان ادامه دارد. همه بازی‌ها را می‌بینیم. برای مثال سردار آزمون را از تیم ملی جوانان زیر نظر داشتیم یا سعید عزت‌اللهی را از وقتی که در 16 سالگی برای ملوان به میدان می‌رفت بررسی می‌کردیم. کمال کامیابی‌نیا و مهدی طارمی هم از سال گذشته زیر نظر ما بودند و امسال دعوت شدند. هر بازیکنی که عملکرد با ثباتی داشته باشد دعوت می‌شود و اینطور نیست که با یک درخشش مقطعی به تیم‌ملی بیاید. کی‌روش کسی را با یک بازی خوب به تیم‌ملی دعوت نمی کند.

او درباره اینکه چرا کلاس‌های آموزشی توسط کی‌روش برای مربیان ایرانی برگزار نمی‌شود و مربیان ایرانی هم رغبتی به حضور در این کلاس‌ها نشان نمی‌دهند و فقط چند مربی مانند ویسی، تارتار و منصوریان در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کرده‌اند؟ گفت: سال اولی که کی‌روش به ایران امده بود جلسه ای میان کی‌روش و مربیان ایرانی برگزار شد که از میان 18 تیم لیگ‌برتری فقط هفت مربی حاضر شدند و کی‌روش جایگاه فوتبال ایران را در مقایسه با کشور‌هایی مانند کره‌جنوبی، استرالیا، ژاپن و کشور‌های عربی را تشریح کرد و این مربیان هم استقبال کردند که با تیم ملی تعامل داشته باشند اما دیگر چنین کلاس هایی برگزار نشد. البته چند مربی مانند یحیی گل‌محمدی به همراه دستیارش در ترکیه در تمرینات تیم‌ملی حاضر شدند یا عبدالله ویسی که در اتریش به تمرینات ما آمدند و چند مربی دیگر که حضور ذهن ندارم از تمرینات ما بازدید کرده ‌اند. به گفته کی‌روش درهای تیم‌ملی به روی همه مربیان -حتی در روز هایی که تمرین پشت درهای بسته برگزار می‌شود- باز است و از نظرات همه استفاده می‌کنیم.

دستیار کارلوس کی‌روش درباره حضور در تمرین‌های تیم‌های لیگ‌برتری نیز گفت: در حالت فعلی امکان سفر به استان‌های مختلف وجود ندارد اما وقتی تیم های شهرستانی به تهران بیایند به تمریناتشان می‌رویم و تعامل لازم را با تمام تیم‌ها داریم. هدف ما بررسی بازیکنان فعلی تیم‌ملی و بازیکنانی هستند که می توانند با داشتن عملکرد خوب و با ثبات به تیم‌ملی بیایند.

آقاجانیان با اشاره به حضور سرمربی تیم‌ملی در قطر و نظارت بر عملکرد تیم‌ملی امید در طول مسابقات انتخابی المپیک گفت: کی‌روش و پیروانی قطعا به قطر خواهند رفت و حضور دستیاران هنوز قطعی نشده است. برای تیم‌ملی امید آرزوی موفقیت داریم و جا دارد از کاشانی بابت فراهم کردن چنین امکانات خوبی برای تیم‌ ملی امید تشکر کنیم. او تمام امکانات را در اختیار تیم ملی قرار داده است. همانطور که مشاهده می‌کنید بازیکنان تیم ملی امید دیگر مشکل خروج از کشور ندارند و امیدوارم که از تیم ملی بزرگسالان هم چنین حمایتی صورت بگیرد.

مربی تیم‌ملی با تاکید بر اینکه لیگ‌ برتر با تصمیم‌های کادرفنی تیم‌ملی تعطیل نمی‌شود اضافه کرد: لیگ به خاطر فیفا دی تعطیل می‌شود و این دست ما نیست. متاسفانه یا خوشبختانه در طول پاییز شش فیفا دی وجود داشت که به خاطر مسابقات جام جهانی و جام ملت ها بود. پس از آن به مدت چهار ماه مسابقاه ای نداریم و لیگ به خاطر تیم ملی امید تعطیل می‌شود و بخشی از بازیکنان هم در اختیار آن‌ها هستند و طبق صلاح دید کی‌روش سایر بازیکنان را هم از باشگاه‌ها نگرفتیم تا بیشتر با تیم‌هایشان باشند.

او همچنین با تاکید بر اینکه صعود به جام‌جهانی کار آسانی نیست ادامه داد: باید امکانات لازم برای تیم‌ملی فراهم شود. تیم ملی ایران به مدت سه سال است که رتبه نخست آسیا در رنکینگ را در اختیار دارد و قطعا در مرحله بعد یکی از تیم‌های ژاپن و استرالیا که در سید دو قرار دارند حریف ما خواهند شد و کار آسانی نداریم. قرعه‌کشی در اردیبهشت ماه انجام می‌گیرد و ما فقط دو بازی داریم و باید استفاده لازم را از آنها ببریم. تیم ما جوان است و نیاز به بازی و اردو دارد.

آقاجانیان درباره بیماری کی‌روش و اینکه سلامتی او در چه وضعیتی است، اظهار کرد: حال کی‌روش خوب است و مشکل خاصی ندارد. درباره بیماری او بزرگ‌نمایی شد. ما گزارش بازی‌ها را برای او ارسال می‌کنیم و به طور کامل در جریان ریز مسابقات است. کی‌روش پس از حضور در قطر به ایران باز می‌گردد.

دستیار کی‌روش که جزو فوتبالیست‌های ارامنه و مسیحی محسوب می‌شود با تبریک سال نو و میلاد حضرت مسیح، گفت: فوتبالم را از آرارات آغاز کردم و از نخستین مربی خودم آقای هاملت آصفی تشکر ممنونم. او زحمات زیادی برای من کشید. مربیان زیادی هستند که زیر نظر آن‌ها کار کرده‌ام و نام بردن آنها زمان بر است. بخش زیادی از فوتبالم را در باشگاه پاس سپری کردم و سال‌ها کاپیتان این تیم بودم. بازیکنان دوران ما در حالی که حرفه‌ای زندگی می‌کردند، پول حرفه ای دریافت نمی کردند. تمام سعی ما بر این بود که تماشاگر از فوتبال لذت ببرد و از اعتبار خودمان دفاع کنیم.

او همچنین قضاوت علیرضا فغانی و دستیارانش را در دیدار فینال مسابقات جام باشگاه‌های جهان را تبریک گفت و برای آن ها آرزوی موفقیت و حضور در جام جهانی 2018 کرد.

آقاجانیان در پایان درباره وضعیت باشگاه آرارات که چند سالی است از سطح اول فوتبال ایران دور مانده گفت: این تیم ریشه‌دار مشکلاتی دارد و فعلا در لیگ آسیا ویژن تهران به میدان می‌رود. به عنوان مشاور فکری به این تیم کمک می‌کنم تا به سطح اول فوتبال و گذشته خود بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز