خبرگزاری کار ایران

مغولستان مشتری نفت ایران شد

وزیر نفت گفت: کشور مغولستان علاقمند به خرید نفت از ایران است، اما چون این کشور به دریا راه ندارد تنها راه صادرات نفت به مغولستان از طریق شرکتهای چینی است، بنابراین در صورت توافق دو کشور، ایران نیز مشکلی برای صادرات نفت به مغولستان ندارد.

به گزارش ایلنا، لوندگ پوروسورن، وزیر امورخارجه مغولستان در دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان برای گسترش و تعمیق همکاریها با ایران در حوزه نفت اعلام آمادگی کرد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به محور مذاکرات خود با وزیر امورخارجه مغولستان اشاره کرد و گفت: در این جلسه ما اعلام آمادگی کردیم که با توجه به ظرفیتهای موجود، ایران می‌تواند برای دوره های کوتاه مدت تربیت نیروی انسانی کشور مغولستان را در بخش نفت، برعهده بگیرد که ترتیبات لازم برای این امر اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان این که مغولستان علاقمند به خرید نفت از ایران است، افزود: کشور مغولستان علاقمند به خرید نفت از ایران است، اما چون این کشور به دریا راه ندارد تنها راه صادرات نفت به مغولستان از طریق شرکتهای چینی است.

وزیر نفت تاکید کرد: در صورتی که دو کشور (چین و مغولستان) در این زمینه به تفواق برسند ایران نیز مشکلی برای صادرات نفت به مغولستان ندارد و ما می‌توانیم نیاز اندک آنها را به نفت که به میزان ٥٠ تا ٦٠ هزار بشکه در روز است، تامین کنیم.

کد خبر : ۳۳۲۹۰۶