خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت بالای نیروهای مسلح در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۸۹۲

وزیر بهداشت در سفر به سیستان و بلوچستان بر استفاده از ظرفیت بالای نیروهای مسلح در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ سید حسن هاشمی در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان پاکرود، پیامبر اکرم را مظهر مهربانی و عطوفت دانست و گفت: پیامبر اسلام و کتاب قرآن حلقه وصل مسلمین جهان و کشور ایران هستند.

وزیر بهداشت هدف از حضور در شهرستان پاکرود در جنوب یلوچستان را افتتاح بیمارستان صحرایی بیان کرد و افزود: افتتاح 11 بیمارستان صحرایی در آستانه هفته وحدت در کشور بسیار ارزشمند است و برادران و خواهران 2400 کیلومتر از استان کرمانشاه به قصد خدمت به این استان در این بیمارستان ها حضور یافتند.

وی در ادامه، به اقدامات ارزشمند نیروهای مسلح و سپاه پاسداران در طی سه دهه گذشته اشاره کرد و افزود: مراکز درمانی و بیمارستان های نیروهای مسلح خدمات بهداشتی و درمانی ارزشمندی به خانواده 5 میلیون نفری خود ارائه داده است که این جای تشکر دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی های مسلح در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، افزود: نیروهای کادری این مجموعه می توانند دوره خدمت خود را در حوزه بهداشت و درمان در نقاط مرزی و در استان هایی مثل سیستان و بلوچستان سپری کنند.

هاشمی ادامه داد: البته در خصوص سرمایه گذاری بیش از گذشته نیروهای مسلح ، سپاه و نیروی انتظامی در حوزه سلامت مذاکراتی صورت گرفته است.

وی همچنین، با اشاره به اقدامات خوب و موثر طرح تحول سلامت، گفت: با اجرای این طرح در منطقه سرباز در استان سیستان و بلو چستان بیمارستان ولایت افتتاح و تعداد زیادی خانه و مراکز بهداشتی و درمانی افتتاح شد و تعداد پزشک در این منطقه به 5 برابر قبل افزایش یافت.

وزیر بهداشت در ادامه، با بیان این که در حال حاضر درآمد دولت نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر قیمت نفت به یک سوم قبل کاهش یافته است و همچنان تحریم ها پابرجاست.

وی ادامه داد: از آنجا که دولت یازدهم سلامت را یکی از مهمترین اولویت های خود قرار داده است، بنابراین ارائه خدمات سلامت و بهبود کیفیت در ارائه آنها همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

هاشمی  همچنین، منطقه پاکرود را یکی از مناطق سرآمد استان سیستان و بلوچستان در علوم طبیعی و دینی بیان کرد و افزود: علمای دینی و طبی می توانند کمک بسیاری در حوزه سلامت با ارائه توصیه هابه مردم این منطقه و توجه به بهداشت فردی و عمومی داشته باشند. وی یکی از بهترین توفیقات را خدمت به ایرانیان و مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز