خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی:

دولت شش درصد نرخ سود تسهیلات صادرکنندگان را پرداخت می کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۸۵۳

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت : دولت دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از یارانه تولید برای کمک به صادرات اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا،مجتبی خسروتاج در نشست بررسی مشکلات صادرات مرکبات مازندران در ساری افزود : با این اعتبار شش درصد یارانه به صادرکنندگان محصولات کشاورزی و دانش بنیان کشور پرداخت می شود.

وی ادامه داد : دولت شش درصد نرخ سود تسهیلات صادرکنندگان مشمول این یارانه را نیز پرداخت می کند تا کمکی به صادرکنندگان شود.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : براساس قانون هرگونه صادرات کالای داخلی از معافیت گمرکی و مالیاتی برخوردار است.

وی افزود : تمام دستگاههای دولتی بخصوص امور مالیاتی موظفند تا این معافیت را برای تمام صادرکنندگان طبق قانون اعمال کنند و اجرایی نکردن این مصوبه قانونی خلاف است.

خسروتاج گفت : رایزنی هایی با رئیس جدید سازمان امور مالیاتی برای اجرایی شدن این مصوبه قانونی انجام می شود تا صادرکنندگان بتوانند با خیال آسوده به صادرات بپردازند.

وی مهم ترین مشکل صادرات کشور را سنتی بودن و نبود انعطاف در حوزه اقتصادی دانست و افزود : این مشکلات باعث شده تا ما نتوانیم در کمترین زمان وارد بازار های هدف صادراتی شویم و با این رویکرد فرصت های کشور نیز از دست می رود.

خسروتاج گفت : ما در حوزه زیرساختی صادرات در کشور نیز در حد مطلوبی قرار نداریم و باید تمام دستگاههای دولتی و غیر دولتی در کشور برای رفع مشکلات زیرساختی وارد کارزار شوند.

وی با اشاره به موقعیت های ایجادی برای ایران در بازار روسیه از گذر اختلاف با ترکیه و تحریم روسیه از سوی اروپا ، افزود : باید از این فرصت مناسب ایجادی برای توسعه صادرات به آن کشور استفاده کنیم که تاکنون این کار به دلیل سنتی بودن صادرات و مشکلات زیرساختی حوزه صادرات رخ نداده است .

قائم مقام وزیر صنعت گفت : باید از خلایی که در بازار روسیه ایجاد شده استفاده کنیم و بتوانیم جایگزین خوبی برای رقبایی باشیم که تاکنون این بازار را در اختیار داشتند .

وی افزود : باید با انعطاف در اقتصاد و تامین زیرساختی صادرات هر چه سریع تر زمینه را برای حضور در بازار روسیه فراهم کنیم و ایران این ظرفیت را برای به دست گرفتن بازار روسیه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز