خبرگزاری کار ایران

ذالنوری پس از ثبت‌نام:

برخی از قوانین ما رضاخانی است/ کسی که می‌خواهد عکس کنار من داشته باشد٬ شاید ضرر کند

کاندیدای مجلس شورای اسلامی در خصوص ائتلاف با اشخاص دیگر گفت: هر کسی که می‌خواهد عکس بنده در کنار ایشان باشد ممکن است یک استفاده‌ای از بنده ببرد، ولی از آن طرف اما اگر سر سوزنی از نظر آرمانی با بنده مسیرش کج باشد، ضرر هم خواهد دید؛ بنابراین یک ریسک است؛ آن شخص بررسی می‌کند که عکسی خودش باشد یا نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در فرمانداری قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذالنوری جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ظهر امروز برای ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فرمانداری قم مراجعه کرده بود، پس از ثبت‌نام در این انتخابات، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به حساسیت جایگاه و وظایف مجلس شورای اسلامی، بنده احساس تکلیف کردم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه جدی‌ترین رقیب شما در انتخابات کیست؟ گفت: آقایان و خواهرانی که وارد رقابت انتخاباتی شدند، هر کدام بنابر تشخیص و دلیلی وارد شدند؛ ما نسبت به آن‌هایی که اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب و امام (ره) را قبول دارند و به تبعیت از مقام معظم رهبری و ارزش‌های نظام پایبند هستند، با همه آن‌ها رفیق هستیم و رقیب نیستیم.

ذالنوری در پاسخ به سؤالی در خصوص مهم‌ترین اهدافش از کاندیداتوری گفت: مهم‌ترین برنامه‌ها، عمل به وظایف نمایندگی است که از نظر بنده اگر به صورت پر و پیمان نماینده‌ای به این وظایف عمل کند، بخش عمده‌ای از مشکلات کشور حل شده است. 

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ابعاد مختلفی مسئولیت دارد، که یک بحث آن قانون است، تصریح کرد: ما الان قوانین متعدد نامناسب با وضع کشورمان داریم؛ مثلا یکی از علل فساد اقتصادی در کشور ما، عدم تناسب جرم و جزاست؛ اگر هزینه تخلف بالا برود، طبیعتا تخلف محدود می‌شود، و امروز ما در این عرصه قوانینمان ناکافی است؛ من این مسئله را به عنوان مثال گفتم. واقعا برخی از قوانین ما رضاخانی است اما هنوز در مجلس اصلاح نشده است. 

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه از مهم‌ترین اختیارات و وظایف مجلس، نظارت بر دولت در عرصه‌های مختلف، رأی اعتماد به وزرا، جهت دادن گلوگاه بودجه که دولت چه اولویتی را در کشور رعایت کند تا مشکلات اصلی مردم را حل کند٬ تأکید کرد: امروز مثلا مشکل اصلی کشور ما اشتغال هست که خراب بودن وضع اشتغال باعث بسیاری از ناهنجاری‌ها و تزلزل بنیان خانواده، افسردگی نسل جوان ما و بسیاری از مشکلات شده است. 

این فعال اصولگرا در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درخصوص لزوم تمکین به قانون توسط کاندیدا‌ها، گفت: آقای قرائتی مثال قشنگی زدند و گفتند با ماشین غصبی نمی‌شود به مکه رفت؛ به هر حال یک کاندیدا از ابتدای ثبت نام خود تا مراحل مختلفی که رأی می‌آورد و تا وقتی که وارد مجلس شد، مهم‌ترین موضوعی که باید نصب العینش باشد، قانون است. 

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در لیست خاصی خواهید رفت؟ اظهار کرد: خیر؛ من عضو هیچ جریان و حزبی نیستم، ولی هر جریان، تشکل و حزبی که در چارچوب ارزش‌ها و اصول نظام اسلامی حرکت می‌کند، از بنده بخواهد حمایت کند و در لیست خود بگذارد، تشکر می‌کنیم. البته من در خواستی ندارم، اما آن‌ها که با نظام همسو هستند، هر کسی حمایت کرد تشکر می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما رضایت می‌دهید افرادی با قرار گرفتن در کنار شما در لیستی، از رأی شما استفاده کرده اما رأیی را به سبد رأی شما اضافه نکنند؟ گفت: من بضاعتی ندارم که کسی از من استفاده کند؛ اما ما یک اصول و ارزش‌هایی داریم که بنده از اول انقلاب تا کنون به آن‌ها پایبند بودم، و فریادشان را زدم؛ هر کسی که می‌خواهد عکس بنده در کنار ایشان باشد ممکن است یک استفاده‌ای از بنده ببرد، ولی از آن طرف اما اگر سر سوزنی از نظر آرمانی با بنده مسیرش کج باشد، ضرر خواهد دید؛ بنابراین یک ریسک است؛ کسی بررسی می‌کند که عکس ش باشد یا نباشد. همانطور که من اگر بخواهم با کسی وارد ائتلاف شوم، یا عکس مشترکی بزنیم، تطبیق می‌کنم که آیا ارزش‌های آن آقا با من سازگاری دارد یا ندارد.

کد خبر : ۳۳۲۸۳۴