خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی مقدم:

شورای نگهبان با احساس وظیفه عمل کند

نماینده اصلاح طلب پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رد صلاحیت بنده، برای شخص من مهم نیست، از شورای نگهبان خواست با احساس وظیفه عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در فرمانداری قم، محمدرضا اسماعیلی مقدم نماینده سابق مردم قم در مجلس ششم، که برای ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری قم مراجعه کرده بود، پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص اهمیت انتخابات، اظهار داشت: در منطقه خاورمیانه می‌بینیم که هرجا صندوق رأی بسته می‌شود٬ تفنگی از غلاف در می‌آید و این نا‌امنی‌هایی که در منطقه می‌بینیم، اگر تسلیم انتخابات آزاد می‌شدند این همه درگیری و کشت و کشتار نبود؛ بنابراین اهمیت آن از هر چیزی مهم‌تر است. 

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص عملکرد شورای نگهبان و همچنین تأیید یا رد صلاحیت شدن در انتخابات، گفت: اصلا برای شخص من مهم نیست؛ همانطور که به عنوان یک معلم و همچنین در کار مربی ورزش، دنبال حفظ کرامت و ساختن انسان‌ها بودم، اینجا هم برای احیای حقوق انسان‌ها به صحنه آمدم و احساس وظیفه می‌کنم و امیدوارم شورای نگهبان هم بر اساس احساس وظیفه صلاحیت بنده و همه کاندیدا‌ها را بررسی کنند. 

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از جوانان همفکرم هستند؛ گفت: در صورت ورود به مجلس دهم، بخش زیادی از مردم قم را با صداقت نمایندگی می‌کنم. 

وی در خصوص اصلی‌ترین برنامه‌های خود در صورت ورود به مجلس، گفت: در ابتدا باید نگاه قانونی به قضایا و مسائل را نهادینه کنیم؛ از طرفی فرهنگ و اخلاق ما دچار افت است و تا جایی که توان داشته باشم در سطح بالا به آن می‌پردازم. 

اسماعیلی مقدم خاطرنشان کرد: فساد اقتصادی که در این چند سال اخیر به اوج خود رسیده بود، باید به نظرم با شفاف‌سازی با آن مبارزه شود؛ چراکه فساد موجب هلاکت کشور و ملت است. 

وی در خصوص مشکلات استان قم نیز گفت: استان یک سری معضلات دارد که بخشی از آن کشوری است و یک سری معضلات خاص شهر قم که باید در چارچوب قانون برای رفع آن تلاش کنیم؛ البته استان قم را باید در دل منافع ملی ببینیم. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه در دوره ششم مجلس در کمیسیون انرژی بودم، یادآور شد: به این دلیل در کمیسیون انرژی رفتم، چون شرایط اقتصادی کشور در جهت گیری درست خرج بودجه نفت در کشور بود، ولی در عین حال، مرتبا در کمیسیون‌های وابسته به مسائل تحقیقات، فرهنگ و آموزش کشور حضور داشتم. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص برنامه‌هایش برای حل مشکلات قم، گفت: استان قم دچار معضلات عدیده‌ای است که ان‌شاءالله در زمان انتخابات به آن می‌پردازم. 

اسماعیلی مقدم در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید سخن شما با مردم در زمان انتخابات چیست؟ اظهار کرد: مردم گول عوام‌فریبی‌ها را نخورند، و بدانند عوام فریبی هنوز وجود دارد و فقط شکل‌ها و قالب‌هایش را عوض می‌کند. 

این نماینده ادوار مجلس افزود: اگر خودمان می‌توانیم و آگاهی داریم فرد خوبی را در انتخابات، انتخاب کنیم و الا از انسان‌های با سابقه و آگاه مشورت گرفته و در عین حال به تمام ابعاد شخصیت افراد نگاه کنیم. 

کد خبر : ۳۳۲۸۳۳