خبرگزاری کار ایران

مدیر كل دفتر آمار و فرآوری داده‌ها خبر داد:

تمام فرایندهای معدنی تا پایان سال الكترونیكی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۷۱

در سال 90 تعداد معادن فعال 4953 معدن، معادن غیر فعال 1671 و معادن در حال تجهیز 255 برآورد شده است كه از این تعداد معادن فعال حدود 4500 مورد در طرح به روز رسانی شركت كردند و در مرحله دریافت شناسه كسب و كار هستند و نزدیك به یك هزار معدن نیز شناسه كسب و كار را دریافت كرده اند.

مدیر كل دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت از ساماندهی اطلاعات حوزه معدن و الكترونیكی شدن فرآیندهای معدنی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی نیازی، با بیان اینكه تا پایان سال جاری فرآیند ثبت محدوده‌های معدنی و انتخاب محدوده‌های معدنی و فرآیندهای مربوط، در سیستم GIS تحت وب صورت می گیرد افزود: تا آخر سال عمده خدمات مورد نیاز متقاضیان امور معدن از نقطه درخواست اكتشاف تا بعد از صدور پروانه بهره برداری هم به صورت الكترونیكی پیاده سازی می‌شود.
وی افزود: در نظر است تا اطلاعات حوزه معدن به تفكیك محصولات معدنی مشخص و برمبنای آن فرآیندهای حوزه معدن كه تاكنون به صورت كاغذی بود به صورت الكترونیكی انجام شود.
نیازی همچنین از تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت با سایر دستگاه ها از جمله منابع طبیعی و یكپارچه سازی لایه های اطلاعاتی با تكمیل سسیستم الكترونیكی خبر داد.
به گفته وی هم اكنون عمده فرآیندهای معدنی با همكاری معاونت امور معادن و صنایع معدنی به صورت الكترونیكی انجام می شود و برخی فرآیندها از جمله ثبت محدوده و تبدیل درخواست به پروانه اكتشاف و صدور پروانه و گواهی كشف و پروانه بهره برداری هم طی یكی دو ماه آینده به صورت یكپارچه الكترونیكی می شود.
نیازی تصریح كرد:‌ با این فرآیند اطلاعات معادن و محدوده های معارض تعیین تكلیف می شود و شفافیت حوزه معدن بالاتر می رود.
وی با اشاره به سیستم بهین یاب و درگاه خدمات الكترونیكی صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: در حوزه صنعت هم با تكمیل الكترونیكی همه فرآیندهای این حوزه طی یكی دو ماه اخیر همه فرآیندهای صدور جواز تاسیس و زیر مجموعه هایش تا اخذ پروانه بهره برداری به صورت الكترونیكی انجام می شود.
 به گفته این مقام مسوول حوزه آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرآیند اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از سوی واحدهای صنعتی و متقاضیان به صورت الكترونیكی در حال پیاده سازی و رو به اتمام است و انجام چند فرآیند در حوزه معافیتهای گمركی نیز تا آخر سال به صورت الكترونیكی انجام می شود. 
نیازی همچنین با ارائه آماری از تعداد معادن فعال و غیر فعال افزود: در سال 90 تعداد معادن فعال  4953 معدن، معادن غیر فعال 1671 و معادن در حال تجهیز 255 برآورد شده است كه از این تعداد معادن فعال حدود 4500 مورد در طرح به روز رسانی شركت كردند و در مرحله دریافت شناسه كسب و كار هستند  و نزدیك به یك هزار معدن نیز شناسه كسب و كار را دریافت كرده اند.
وی ایجاد سیستم هایی نظیر به روز رسانی اطلاعات صنعتی، معدنی و تجاری را باعث شفاف شدن اطلاعات برشمرد و تاكید كرد:‌ در این زمینه به فرهنگ سازی و ایجاد زیر سازی نیازمندیم و سازمانهای استانی، انجمن ها، و... نیز باید به كمك بیایند.
نیازی تصریح كرد: امیدواریم با پیاده سازی اینگونه سیستم ها تا خرداد سال آینده در حوزه معدن نیز مانند حوزه صنعت، به اعداد شفافی دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز