خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی وزیر کشور:

گروه‌های بمب‌گذار نتوانسته‌اند به کشور وارد شوند

معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور گفت: در آستانه برگزاری انتخابات کشور از نظر امنیتی در ثبات کامل است.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست تخصصی امنیتی اعضای شورای تامین استان خراسان رضوی، به تشریح شرایط امنیتی کشور پرداخت و اظهار کرد: در آستانه برگزاری انتخابات آسیب های امنیتی موجود احصا شده، مسائل اجتماعی و تهدیدات احتمالی خارج از مرزها به ستاد مرکزی و متناظران استانی تذکر داده شده است.

وی افزود: اطلس امنیتی کشور تهیه شده و مسائل قومی و مباحث مربوط به کاندیداها به طور کامل انجام شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه برآوردهای لازم برای تامین نیروهای اجرایی برگزاری انتخابات صورت گرفته است، اظهار کرد: توجه ویژه به مباحث امنیتی در مناطق دارای قومیت‌های مختلف، کنترل اطلاعاتی مناطق مرزی برای جلوگیری از فعالیت گروه های معارض، برگزاری جلسات هماهنگی و توجیه کاندیداها در فرمانداری های سراسر کشور و نظارت بر فعالیت احتمالی دشمنان در رسانه‌ها از دیگر اقدامات امنیتی صورت گرفته در آستانه انتخابات است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت گروه های تکفیری، ایذایی و تروریستی طی دو سال گذشته به طور کامل در کشور رصد شده است، گفت: با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی هرگونه اقدامات خرابکارانه در نقاط صفر مرزی خنثی شده است.

وی اظهار کرد: هیچ گونه بمب‌گذاری در کشور انجام نشده و تمامی گروه‌هایی که اهداف بمب گذاری در کشور را داشته اند نتوانسته اند از مرزها وارد ایران شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور برگزاری نشست امنیتی اعضای شورای تامین در استان ها را اقدام مناسبی برای شناخت تهدیدات احتمالی دانست و گفت: این دوره‌ها در حوزه های پیشگیری از جرم، مدیریت بحران و آشنایی با قوانین امنیتی و انتظامی برای اعضای شورای تامین ضروری است.

کد خبر : ۳۳۲۶۲۴