خبرگزاری کار ایران

مجید انصاری در جمع خبرنگاران:

خبرگان در ساختار‌های نظام جایگاه اطمینان بخشی دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: جایگاه خبرگان بسیار رفیع است خبرگان لنگرگاه اطمینان مردم و مهم‌ترین حلقه مکمل مردم سالاری است مجلسی که وظیفه اولیه آن انتخاب عالیترین مقام رسمی و سیاسی و معنوی کشور است البته دعای همه این است که رهبر انقلاب از سلامتی مستمر برخوردار باشند

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مجید انصاری پس از ثبت نام در انتخابات خبرگان رهبری عنوان کرد: خوشحالم از اینکه در شرایطی زندگی می‌کنیم که نظام بالنده جمهوری اسلامی به عنوان نظامی مردم سالار مراحل تکامل خود را طی می‌کند و طی ۳۶ سال گذشته این نظام که دستاورد رهبری پیامبرگونه حضرت امام و مجاهدت مردم ایران در جریان انقلاب اسلامی است توانسته نصاب‌های افتخارآمیز را در جهان و منطقه ثبت کند.

وی افزود:  ایران یگانه کشوری است که در قرون اخیر بدون تکیه بر هیچ قدرتی با تکیه بر مردم و با استفاده از آموزه‌های دین اسلام و رهبری روحانیت و مرجعیت توانسته با استکبار، وابستگی و استبداد مبارزه کند و نظامی بر پایه اراده مردم شکل دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: باعث افتخار است که همه ارکان نظام بر اساس مهندسی دقیق خبرگان بر اساس اندیشه سیاسی حضرت امام نظامی مبتنی بر آرای مردم را شکل دادند طی ۳۶ سال بار‌ها مردم کنار صندوق‌های رای رفتند و با فاصله کوتاهی از بهمن ۵۷ تا فروردین ۵۸ مردم به فراخوان امام پاسخ مثبت گفتند و اصل نظام جمهوری اسلامی را با رفراندوم برگزیدند و با انتخاب خبرگان قانون اساسی برگزیدگان خود را برای تدوین میثاق ملی انتخاب کردند.

وی ادامه داد: در بسیاری کشورهای مدعی توسعه مصوبه منتخبان مردم کفایت می‌کند اما اینجا مصوبه خبرگان به رفراندوم مردم گذاشته شد و بعد از آن هم پی در پی پای صندوق‌های رای رفتند و با روند تکاملی انقلاب اسلامی توانستند نصابی از حضور آگاهانه مشتاقانه و متعهدانه کنار صندوق‌ها اثبات کنند مردم  ۱۱ مرتبه برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق رای رفتند و ۹ بار برای مجلس شورای اسلامی و ۴ مرتبه برای خبرگان و ۴ مرتبه برای شوراهای اسلامی رفتند.

انصاری تاکید کرد: امروز نظام و مردم خود را آماده می‌کنند برای دهمین بار پای صندوق‌های رای مجلس شورای اسلامی بروند و پنجمین بار نمایندگان خبرگان رهبری را انتخاب کنند بسیاری از کشورهای منطقه مردم سالاری را هنوز مزه هم نکردند این افتخار از آن انقلاب اسلامی و رهبری است.

وی گفت: جایگاه خبرگان بسیار رفیع است خبرگان لنگرگاه اطمینان مردم و مهم‌ترین حلقه مکمل مردم سالاری است مجلسی که وظیفه اولیه آن انتخاب عالیترین مقام رسمی و سیاسی و معنوی کشور است البته دعای همه این است که رهبر انقلاب از سلامتی مستمر برخوردار باشند اما به هر حال در ساختار‌های نظام جایگاه خبرگان اطمینان بخش است که تاکنون یک بار نقش ایفا کرده است بعد از ارتحال امام برخی پیش بینی تشتت کردند شاهد بودیم در فاصله کوتاهی مجلس خبرگان ایفای نقش کرد و نگذاشت حتی چند روز خلا رهبری احساس شود.

انصاری عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی مرکز همه قدرت‌ها و در راس امور است تمام قوانین کشور را تصویب می‌کند نوعی نظارت بر دستگاه‌های مختلف دارد و به حق خانه ملت نام گرفته است طبیعی است که باید همه نمایندگان مردم از اقوام و اقلیت‌ها در آن حضور داشته باشند که این پیش بینی‌ها در قانون انجام شده است. امیدواریم مجلس دهم قوی مرکب از نخبگان برجسته ملت در سطوح مختلف باشد و کشور را در مسیر رشد و توسعه پایدار کمک کند و با همراهی با دولت قوه قضاییه بتواند کشور را پیش براند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه ایران افتخار دارد به عنوان لنگرگاه آرامش برای مردم و همسایگان نقش تامین امنیت و صلح را فراهم کند.

ادامه دارد....

کد خبر : ۳۳۲۵۱۸