خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی لرستان اعلام کرد؛

کسب رتبه چهارم کشور در حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۴۰۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از کسب رتبه چهارم کشوری این استان در ارزیابی اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 8 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی آشتاب در جمع خبر نگاران با اعلام خبر برقراری بیمه بیکاری 1651 نفر در لرستان، افزود: بی تردید از دست دادن غیر ارادی کار یکی از حوادثی است که نیروهای کار را تهدید می‌کند از این رو برقراری بیمه بیکاری راهکاری مناسب و مطمئن برای تأمین زندگی در چنین شرایطی است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به دیگر شاخص های حائز اهمیت در این حوزه ، اظهار داشت: حمایت از کارگران واحدهای اقتصادی که با مشکل مواجه شده اند و کمک به واحد اقتصادی مشکل دار است که این اداره کل در سطح استان اقدامات مؤثری انجام داده است.

آشتاب درباره اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری،تصریح کرد: از طریق اشتغال مجدد به دنبال برگشت منابع به تولید و کمک به توسعه جهت تامین نیروی انسانی و کاهش قیمت تمام شده تولید هستیم.

وی با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می شوند، عنوان کرد: در هشت ماهه سالجاری برای تعداد یک هزار و 651 نفر در استان لرستان مقرری بیمه بیکاری برقرار شد.

علی آشتاب یاد آور: اداره کار از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در تلاش است که مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای بپردازند، تا این دسته از افراد راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورند.

وی همچنین افزود: در این راستا در هشت ماه امسال تعداد 500 نفر به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده و در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان طبق گزارش ارزیابی عملکرد وزارت متبوع از این اداره کل واحد بیمه بیکاری در زمینه کشف اشتغال پنهان، معرفی مقرری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال مجدد برای مقرری بگیران و کمک به واحدهای مشکل دار رتبه چهارم را در بین استان های کشور از آن خود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز