خبرگزاری کار ایران

در همایش اعتماد به نفس کاشان مطرح شد؛

قرآن برای زنده‌ها آمده تا یاد بدهد چگونه زندگی کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۲۸۳

کارشناس مسائل خانواده با ابراز تاسف از اینکه عده ای فکر می‌کنند که قرآن را بیشتر برای مرده ها می خوانند، گفت: قرآن برای زنده ها آمده تا یاد بدهد چگونه زندگی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، شهرام اسلامی کارشناس برنامه سیمای خانواده شب گذشته در همایش اعتماد به نفس و هوش اقتصادی که به همت موسسه فرهنگی و هنری طراوت زندگی با همکاری مجتمع خانه رزکاشان با حضور جمع کثیری از خانواده های کاشانی در این مجتمع برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌ها در کلاس قرآن خودشناسی و خداشناسی می‌آموزند، افزود: اگر کلاس قرآن رفتید و بعد با خانواده و فرزندان‌تان درگیر شدید و نتیجه مثبت نگرفتید به خاطر این است که فردی که در آن کلاس قرآن آموزش صحیحی انجام نشده است..

وی به نقش موثر اعتماد به نفس در پیشرفت زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: بچه‌هایی که با پدر و مادر خودشان درگیر هستند نشان از عدم اعتماد به نفس آنها است درحالی که انسان‌های با اعتماد به نفس همیشه در مقابل سختی ها توان مقاومت دارند.

اسلامی با اشاره به اینکه انسان‌هایی که اعتماد به نفس دارند هیچ موقع با داد و فریاد با دیگران درگیر نمی شوند، گفت: کسانی که اعتماد به نفس ضعیفی دارند پرخاشگری آنها شروع می شود.

وی رسیدن به آرزوها را نشان از خوشبختی ندانست و گفت : کسانی که به همه آرزوهای‌شان رسیدند، زندگیشان به پایان می‌رسد چون فکر هیچ چیز دیگری نیستند و بدبخت می شوند.

وی ایرانیان را ذاتا معنوی و یکتا پرست دانست و گفت : با توجه به اینکه از ابتدا ایرانیان یکتا پرست بودند هیچ موقع برده فروشی در شهری مانند کاشان که دارای قدمت بیش از 7 هزار ساله دارد رواج نداشته است .

 شهرام اسلامی با بیان اینکه ایرانیان برای آتش ارزش قائل هستند، گفت : ایرانیان همیشه  شعله شمع را نگاه می‌کنند درحالی که اروپایی‌ها آب شدن شمع را نگاه می کنند.

وی با اشاره به اینکه پدران و مادران باید اجازه بدهند تا کودکان‌شان به اشتباهات‌شان پی ببرند تا موجب اعتماد به نفس‌شان شود، گفت: پدران و مادران برای ایجاد اعتماد به نفس به فرزندانشان اجازه بدهند هزینه تحصیل دوران دانشجویی‌شان را خودشان تامین کنند.

وی اعتماد به نفس و هوش اقتصادی  را موجب پیشرفت انسان‌ها دانست و افزود: تمام کسانی که  خودشان روی پای خودشان ایستاده اند همیشه موفق هستند ولی کسانی که با استفاده از ارث به جایی رسیده اند هیچ موقع انسان‌های موفقی نبوده چون بلد نیستند از پول‌شان درست استفاده کنند.

وی بیان اشتباهات فرزندان را موجب بالا رفتن اعتماد به نفس آنها دانست و گفت: والدینی که می خواهند فرزندی با اعتماد به نفس بالا ،خلاق، راستگو و به طور کلی موفق داشته باشند باید برای تربیت‌اش برنامه ریزی کند .

وی افزود: والدین باید برای ایجاد یک حس خوب و مشارکت بیشتر درخانه ، به کودک  کمک کند تا مسئولیت  پذیری او تقویت شود.

این عضو بنیاد نخبگان برتر کشورمان یکی از روشهای مهم تقویت عزت نفس در کودکان را پذیرش در تمام شرایط دانست  و گفت : همه کودکان به ویژه کودکانی که پا به مرحله  رشد می گذارند باید از آزادی  و استقلال نسبی برخوردار باشند.

وی تمرکز روی اشتباهات کودکان را موجب کاهش اعتماد به نفس آنها دانست و گفت: کسی که به اشتباهاتش فکر کند هیچ موقع در زندگی پیشرفت نمی کند.

وی با تاکید بر بیرون آوردن کودکان از تخیلات و روی آوردن آنها به هوش اقتصادی تصریح کرد: پدر و مادران باید به فرزان‌شان یاد بدهند که از فرصت‌ها خوب استفاده کنند و بچه را از 5 سالگی با مبنای پول آشنا کنند .

وی با بیان اینکه هوش اقتصادی نیامده که کودک بگوید کاش این بابای من نبود، افزود : دلیل اینکه کودکان امروز با توضیح دادن چیزی یاد نمی‌گیرند به خاطر این است که با اینترنت و شبکه های اجتماعی ارتباط دارند لذا با کودکان 40 سال پیش خیلی فرق دارند.

وی هوش معنوی را برای ایرانیان حیاتی دانست و گفت: با  توجه به اینکه ارزش‌های دینی برای ما مهم است در دین‌مان نمی‌گوید پول چرک دست است، لذا باید طوری زندگی کنیم تا زنده هستیم از دنیا لذت ببریم و برای آخرت هم  آماده باشیم.

وی با بیان اینکه صداقت و اعتبار را خوشبختی بوجود می آورد گفت : برای همین است که ایرانیان ارزش‌های، اخلاقی دینی   و هوش معنوی در اقتصادی برای دنیا خودشان می بینند.

وی از دانشگاه هاروارد امریکا به عنوان بهترین دانشگاه‌های دنیا نام برد و گفت : دلیل اینکه دانشگاه هارواد کمترین ساختمان را دارد و بهترین دانشگاه دنیاست به خاطر این است مغزهای متفکری که بیرون داده به همه چیزها رسیده اند و فارغ التحصلان آنها به آینده فکر می کنند در حالی که دانشگاه آزاد ایران که بزرگترین دانشگاه دنیا است چنین نیست .

شایان ذکراست سخنرانی دکتر شهرام  اسلامی کارشناس برنامه سیمای خانواده شب گذشته که در همایش اعتماد به نفس و هوش اقتصادی  به همت موسسه فرهنگی  وهنری طراوت زندگی با همکاری مجتمع خانه رزکاشان دراین مجتمع برگزارشده بود مورد رضایت و استقبال بی نظیر شهروندان کاشانی حاضر در این همایش قرار گرفت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز