خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی به دنبال برخورد تند با دانشجویان هستند/ شیوه‌های قدیمی دیگر جواب نمی‌دهد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه برخی به دنبال برخورد تند با دانشجویان هستند، تاکید کرد که این شیوه‌های قدیمی دیگر جواب نمی‌دهد.

طه هاشمی (معاون فرهنگی دانشگاه آزاد) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه وضعیت فرهنگی در دانشگاه آزاد در شرایط خوبی قرار ندارد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد برشی از اجتماع و جامعه است. ما انتظارمان از بزرگان این است که اگر رهنمودی می‌کنند؛ حداقل راه‌حل‌های آن معضلات را هم بگویند.

وی افزود: ما در دانشگاه آزاد امروز شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی داریم که بزرگان دینی در آن هستند و برنامه‌های متنوعی دارند.

هاشمی با بیان این مطلب که کار فرهنگی در کوتاه مدت جواب نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر اتفاقی در دانشگاه افتاده محصول حداقل یک دهه گذشته است. عزیزان و سروران ما‌ ای کاش از آغاز این تذکرات می‌دادند تا امروز به این روز نمی‌رسیدیم.

وی ادامه داد: بالاخره هزاران میلیارد تومان خرج شده و این شده نتیجه فرهنگ! بزرگان باید خودشان این رهنمود‌ها را آن موقع می‌دادند. فرهنگ‌سازی یک فرایند و روند است که یکساله اتفاق نمی‌افتد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها متاثر از جامعه و جامعه متاثر از دانشگاه هستند، گفت: امیدواریم که برنامه‌ریزی‌های راهبردی در سطح کلان کشور به گونه‌ای باشد که معضلات را برطرف کند.

وی  با تاکید بر اینکه وضعیت دانشگاه آزاد مثل دانشگاه‌های دیگر است و تفاوتی با آنها ندارد، افزود: دانشجویان ما حرمت دانشگاه را حفظ می‌کنند و آن‌ها افراد فرهیخته و اندیشمند هستند و اگر یک چالشی و یا موردی خلاف مقررات اتفاق بیفتد، وقتی دوستانه و بر پایه صحیح به آن‌ها منتقل کنیم؛ آن‌ها می‌پذیرند.

هاشمی با بیان اینکه انتقادات را به جان و دل می‌خریم و می‌پذیریم، افزود: تقاضا می‌کنم؛ رهنمود‌ها توام با پیشنهاد عملی و اجرایی باشد و در حال حاضر ما در دانشگاه به دنبال تغییر نگاه و تغییر در روش‌ها هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد ادامه داد: امروز جوانان ما با روش ۱۵ ۲۰ سال پیش مخاطب ما نخواهند بود. بعضی‌ها می‌خواهند با شیوه‌های قدیمی و با تشر و تندی با دانشجویان برخورد کنند؛ در حالی که این روش‌ها دیگر جواب نمی‌دهد و ما بر این باور هستیم که باید با رافت اسلامی و برخورد صحیح در محیط‌های علمی برخورد کنیم تا انشاله نقطه ضعفی هم هست مطرح و برطرف شود.

کد خبر : ۳۳۲۲۵۹