خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

باغ کتاب را می‌توان برای نمایشگاه بیست‌ونهم آماده کرد

باوجود فرصت محدود چهار- پنج ماهه‌ که تا برگزاری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی مانده و علی‌رغم قول شهردار تهران برای برگزاری این دوره‌ی نمایشگاه در باغ کتاب عباس‌آیاد، هنوز تکلیف محل نمایشگاه کتاب در اریبهشت 95 مشخص نیست و باغ کتاب هنوز برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور اعلام آمادگی نکرده است.

ابوالفضل قناعتی (عضو شورای شهر تهران) در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا، در همین رابطه به بازدید اعضای شورای شهر از باغ کتاب عباس‌آباد اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که با اعضای کمیسیون عمران شورای شهر از مجموعه‌ی باغ کتاب و باغ موزه‌ی دفاع مقدس داشتیم؛ شرایط را برای برگزاری بیست‌ونهمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مساعد و مناسب دیدیم.

قناعتی ادامه داد: اساسا این مجموعه از نظر موقعیت شهری که در آن واقع شده و هم از منظر امکاناتی مثل پارکینگ یا معابر و گذرگاه برای تردد خودرو گزینه‌ی مناسبی برای برگزاری نمایگاه بین‌المللی کتاب است. سالن‌ها و فضای مسقف موجود مجموعه هم می‌توانند براساس میزان فعالیت غرفه‌ها طبقه‌بندی شوند. درواقع ظرفیت کمی و کیفی موسسه‌ی باغ کتاب مطلوب و قابل است.

این عضو شورای شهر در پاسخ به چگونگی روند اتمام کارهای عمرانی موسسه‌ی باغ کتاب و اینکه آیا این مکان آماده‌ی بهره‌برداری برای اردیبهشت 95 خواهد بود، تصریح کرد: خرده کاری‌هایی هنوز باقی‌مانده که اگر تصمیم و همیت جدی برای برگزاری نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم در باغ آفتاب وجود داشته باشند به نظرم می‌توان ظرف چهار-پنج ماه باقی‌مانده مراحل کار را نهایی و قولی که برای برگزاری نمایشگاه در تپه‌های عباس‌آباد داده شده را محقق کرد.

او اضافه کرد: مصلی را باید برای انجام فعالیت‌هایی که از ابتدا برایش درنظر گرفته شده باقی گذاشت. هرچند دانشگاه از برگزاری نماز جمعه معنویت می‌گیرد اما با انجام کارهای مرتبط با باغ کتاب می‌توان کاربری اصلی مصلی را به این مکان بازگرداند و درثانی خواسته‌ی ارشاد مبنی برای درنظر گرفتن مکانی ثابت برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محقق می‌شود.

قناعتی در پایات یادآور شد: شهرداری تهران هم درخواست کرده تا کارهای اتمام پروژه‌ی عمرانی باغ آفتا هرچه زودتر انجام شود. شورای شهر و مسئولان مدیریت شهری هم باید تلاش خود را مضاعف کنند تا به امید خدا سال آتی امکان استفاده از مجموعه‌ی فرهنگی باغ کتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب مهیا شود.

کد خبر : ۳۳۲۱۱۳