خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

پیمودن مسیر پیشرفت و سازندگی کشور با تکیه برداشته ها و ظرفیت های بومی

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۷۲۷

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای پیمودن مسیر پیشرفت و سازندگی کشور باید به داشته ها و ظرفیت های بومی کشور تکیه کرد.

به گزارش ایلنا، سعادت در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری و هفته فناوری نانو و همچنین همایش نقش پژوهش و فناوری نانو در اقتصاد مقاومتی استان که در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ارومیه  برگزار شد ، با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس درباره اقدامات منحصر به فرد و خلاقیت های رزمندگان اسلام در طراحی و اجرای پروژه های مختلف دفاعی از جمله ایجاد پل شناور خیبر گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام توانستند با اجرای طرح های موفق ابتکاری و پژوهشی طرح های را برای موفقیت عملیات ها جنگی طراحی و اجرا کنند.

وی در ادامه با اشاره به سرعت غیر قابل کنترل پیشرفت در کشور های دنیا گفت: امروز بسیاری از کشور ها با سرعت مسیر پیشرفت را طی می کنند و ایران اسلامی برای رسیدن به آنان باید مسیر پیشرفت را با شتاب بیشتری طی کند.

سعادت با بیان اینکه کشور در برخی از شاخص ها در رتبه های پایین قرار دارد ادامه داد: جوانان ایران اسلامی می توانند در حوزه های مختلف این عقب افتادگی را جبران کنند و این با تلاش و همت و پشتکار امکان پذیر است.

وی ادامه داد: برای پیمودن مسیر پیشرفت و سازندگی کشور باید به داشته ها و ظرفیت های بومی کشور تکیه کرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: هرچند این اتفاق بسیار غم انگیز و ناراحت کننده است ولی باید به خشک شدن دریاچه ارومیه به عنوان فرصت نیز نگاه کرد چرا که خشک شدن دریاچه ارومیه سبب شده است تا دانشمندان و فعالان این عرصه با نگاه علمی به یافته های شان برای احیای این دریاچه تلاش کنند.

وی با تاکید بر لزوم کاهش فاصله میان مراکز صنعتی و دانشگاهی در کشور ادامه داد: جوانان دانشجو باید در پارک های علم و فناوی گرد هم آیند و برای افزایش ثروت ملی از طریق توسعه علم و فناوری تلاش کنند.

در پایان این مراسم استاندار آذربایجان غربی از ایده های برتر و غرفه های برتر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری با اهدای لوح تجلیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز