خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان

تحلیل سیاسی در محیط دانشگاه را تقویت می‌کنیم

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: .تحلیل سیاسی و فضای بحث و تبادل نظر توسط دانشجویان در محیط دانشگاه را تقویت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در همدان، منصور غلامی در نشستی در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز دانشجو و هفته پژوهش برگزار شد، با بیان اینکه 12 هزار دانشجو در 13 دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، افزود: 4 هزار دانشجو در مقطع تحصیلی تکمیلی و دکترا در 100 رشته و 50 گروه آموزشی در این دانشگاه ادامه تحصیل می‌دهند.

غلامی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته تلاش شده است زمینه حضور دانشجویانی که توانایی فعالیت در تشکل‌های مختلف دانشجویی را دارند فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه دانشگاه‌ها متولی اشتغال دانشجویان خود نیستند، تصریح کرد: دو نکته در این بخش وجود دارد یک اینکه آموزش را براساس تقاضای بازار کار داشته باشیم و دوم اینکه بررسی کنیم چه تعداد از دانشجویان در بخش‌های خصوصی به کار گرفته می‌شوند.

وی عنوان کرد: تاکنون سفارشی برای تربیت دانشجو نداشتیم، ضمن اینکه نه دولت به دانشگاه ابلاغیه‌ای در این زمینه داشته و نه بخش خصوصی چنین سفارشی به دانشگاه‌ها داشته است.

غلامی بیان کرد: انتظار داریم از این پس به دانشگاه‌ها سفارش تربیت نیروی انسانی طوری داده شود که بلافاصله بعد از خروج بتوانند مشغول به کار شوند و ما نیز تعهد می‌کنیم سفارش‌ها را به بهترین نحو انجام دهیم.

رئیس دانشگاه بوعلی با بیان اینکه رتبه دهم را در حوزه پژوهش‌ها از نظر تعداد داریم، گفت: 2 نفر از اساتید این دانشگاه در جشنواره فارابی، یک استاد در جشنواره خوارزمی و در جشنواره جایزه علامه طباطبایی نیز یک استاد جایزه و نشان استاد برتر را دریافت کرده‌اند، ضمن اینکه استاد نمونه کشوری امسال از همدان انتخاب شد و این موارد رقابت بوعلی سینا را در بین دانشگاه‌های کشور نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: راه‌اندازی دانشکده بین‌الملل برای پذیرش دانشجوهای خارجی با ارائه آموزش به زبان انگلیسی در دستور کار قرار گرفته است..

کد خبر : ۳۲۷۴۸۷