خبرگزاری کار ایران

سیدحسن خمینی:

بدون درس آموزی امام از عاشورا، انقلاب پیروز نمی‌شد

یادگار امام راحل گفت: درس بزرگ امام حسین(ع) برای ما تا همیشه این است که برای احیاء ارزش‌های دین خدا و اخلاق اسلامی تا هر جا که ممکن است باید فداکاری کرده و جان، مال، فرزندان و همه چیز را تقدیم کنیم.

به گزارش ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با جمعی از شیعیان کشور اندونزی در حرم مطهر امام خمینی، با بیان اینکه ارادت به امام حسین(ع) ارادت به همه زیبایی هایی است که خداوند آفریده است، اظهار داشت: امام حسین(ع) صرفا یک شخصیت که در گذشته به شهادت رسیده، نیست؛ بلکه امام حسین(ع) همه هویت دینی ماست، زیرا اگر ایشان نبود دین پیامبر(ص) در همان روزگار از بین رفته بود.

وی با اشاره به تاریخ صدر اسلام افزود: وقتی انحراف در مسیر اسلام ایجاد شد، کار به جایی رسید که حاکمان اسلامی هیچ اعتقادی به دین پیامبر(ص) نداشتند و حتی بسیاری از محققان قائل به این امر هستند که یزید حتی مسلمان هم نبود و اگر پدرش معاویه حفظ ظاهر می کرد، او در ظاهر نیز اسلام را رعایت نمی کرد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه اندیشه غلط وراثت و سلطنت که معاویه پایه گذاری کرده بود در حال نابود کردن اسلام بود، یادآور شد: امام حسین(ع) در شرایطی قیام کرد که اگر این اتفاق نمی افتاد هیچ چیز از اسلام باقی نمی ماند.

وی تصریح کرد: وقتی به نام اسلام همه چیز به نفع یک امر باطل مصادره می شد، شاید تقدیر الهی این بود که سیدالشهداء(ع) با آن وضع فاجعه آمیز در کربلا به شهادت برسد تا جامعه ی به خواب رفته ی اسلامی بیدار شود.

یادگار امام گفت: درس بزرگ امام حسین(ع) برای ما تا همیشه این است که برای احیاء ارزشهای دین خدا و اخلاق اسلامی تا هر جا که ممکن است باید فداکاری کرده و جان، مال، فرزندان و همه چیز را تقدیم کنیم.

سید حسن خمینی با بیان اینکه یکی از فرزندان امام حسین(ع) در روزگار ما امام خمینی است، اظهار داشت: امام به درسی که از عاشورا گرفته بود عمل کرد، در حالی که وقتی قیام ایشان آغاز شد خیلی ها از همراهی با ایشان می ترسیدند و احساس می کردند همدلی با امام برای آنها هزینه دارد؛ اما امام معتقد بودند راهی که رژیم پهلوی در ایران طی می کند، در راستای از بین بردن روح دین داری در جامعه است و ایشان به همین دلیل قیام کردند و هزینه آن را با شهید شدن فرزند اول شان، تبعید 15 ساله و حصر و حبس دادند.

وی افزود: درسی که امام از عاشورا گرفته بود راه را به ایشان نشان داد و آن را به مردم هم منتقل کردند که بی تردید اگر این درس آموزی نبود انقلاب پیروز نمی شد.

یادگار امام خطاب به شیعیان اندونزی گفت: شما در کشور خود گل های شکفته شده در پی انقلاب اسلامی هستید که این امر نشان می دهد اگر یک نفر درس عاشورا را به درستی آموخته باشد می تواند در دنیا یک نهال بکارد و دنیا را زیبا تر کند.

وی با بیان اینکه امروز جهان شیعه محتاج اجرای درس های عاشوراست، تصریح کرد: خوشحالیم که رهبر معظم انقلاب جانشین امام، آن درس را در جهان امروز به خوبی اجرا می کنند و لذا همه باید آمده باشیم که هر جا یک عاشورا لازم بود، عمل کنیم.

سید حسن خمینی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین گفت: عظمتی که در اربعین دیدیم پاداشی است که خداوند به خاطر شجاعت سیدالشهداء(ع) به ایشان عطا کرد، زیرا کسی که به خاطر خداوند فداکاری کند خداوند رحمت او را در دلهای مردم قرار می دهد؛ « إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا».

پیش از سخنان یادگار امام استاد ظاهر یحیی مدیر چند موسسه تربیتی، مذهبی در اندونزی با تأکید بر اینکه تشیع در اندونزی مساوی با پیروی از امام خمینی است، اظهار داشت: به جز چند خانواده در این کشور، پیش از انقلاب در اندونزی کسی شیعه نبود اما بحمدلله بعد از انقلاب بسیاری از مسلمانان اندونزی گرایش به مذهب تشیع پیدا کردند.

وی با بیان اینکه نمی توان گفت شیعه ای در اندونزی زندگی می کند و پیرو امام نیست، تأکید کرد: شیعیان اندونزی مدیون امام، انقلاب و خانواده امام هستند.

یحیی یادآور شد: شیعیان این کشور پس از گرویدن به تشیع تعالیم اهل بیت(ع) را از طریق مبلغین حوزه علمیه قم فرا گرفتند و لذا ویژگی اصلی آنان گرایش به این خاندان بزرگوار است.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران٬ وی با اشاره به حضور جمع حاضر در راهپیامیی اربعین، این سفر را موجب تحول درونی و ارتباط عاطفی آنان با امام حسین(ع) دانست.

کد خبر : ۳۲۷۴۶۳