خبرگزاری کار ایران

جانباز انتفاضه شعبانیه عراق درگفت‌وگو با ایلنا

برخی کشورهای غربی و عربی مخالف ثبات در عراق هستند

«علی ثجیل عزام» ملقب به«ابو رافد» از جانبازان انتفاضه سال ۱۹۹۱ شعبانیه عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایلنا به کربلا درباره اهمیت راهپیمایی اربعین و علت پیدایش گروه تکفیری داعش سخن گفته است.

نیروهای جیش الحشد الشعبی(بسیج مردمی) عراق چگونه توانستند جلوی پیش روی داعش را بگیرند؟

در پاسخ به ندای مرجعیت بزرگوار شیعه به‌ منظور مقابله با حملات داعش و شکستن کمر آنان فرزندان عراق اعلام آمادگی کرده و به ندای مرجعیت لبیک گفتند. داعش، آمریکا، صهیونیسم و برخی از کشورهای عربی  و غربی  چشم ندارند در عراق ثبات  و آرامش برقرار باشد و همگی پشت سر داعش قرار گرفته‌اند. از این‌رو فداکاری و شهادت  در راه مبارزه با داعشی‌ها شادی و سرور را در دل‌های ما ایـجاد می‌کند. زیرا که ما به‌خوبی می‌دانیم داعشی‌ها از راه و روش پیامبر اسلام، خاندان وی  و دین و مکتبش  خارج هستند و هیچ دین و مذهبی ندارند.

پیاده‌روی حسینی چه چیزی را نشان می‌دهد  و نماد و نشانه‌ چه چیزی است؟

اربعین حسینی همواره در دل‌های مؤمنین ثابت و پایدار خواهد بود و هر گز زدوده نمی‌شود و تا هنگامی‌که حضرت مهدی موعود(عج) برای خونخواهی و یاری امام حسین(ع) قیام نماید، این شور و شوق ادامه خواهد داشت.

اربعین حسینی یک نماد و نشانه‌ای هشداردهنده برای ملحدان و کافران خواهد بود و ما شعائر حسینی  را هر چه بیشتر  گرامی و بزرگ می‌داریم  همان‌گونه که حضرت امام جعفر صادق گفت: هرکس شعائر  ما را بزرگ بدارد، خداوند نیز او را بزرگ و گرامی می‌دارد.

پیاده‌روی اربعین حسینی چه تأثیری بر روی داعشی‌ها خواهد داشت؟

پیاده‌روی بزرگ حسینی، به‌مثابه‌ تیر و شمشیر برنده‌ای است که مقابل تهدیدات داعشی‌ها کشیده شده است و پیام روشنی برای آنان دارد و این است که علیرغم بمب‌گذاری‌ها، حملات انتحاری و دیگر اقدامات خرابکارانه و تروریستی، از عزم و اراده‌ ما چیزی کاسته نخواهد شد و آنان را با چالش بزرگی روبرو می‌کند.

چه کسانی  داعش را پایه‌گذاری کرده و پای آنان را به منطقه باز کردند؟

بذر اولیه داعش را رژیم حزب بعث صدام در عراق کاشت زیرا که آن رژیم هم‌پیمان آمریکا و صهیونیسم بود و سپس داعش در دامان آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای منطقه پرورش یافت و یاری شد. زیرا که آنها نمی‌خواهند ثبات و امنیت در این کشور که کشور انبیا و اولیاء الهی و امامان است، برقرار شود.

یوسف کریمی
کد خبر : ۳۲۷۴۴۰