خبرگزاری کار ایران

فرماندار خوی

صادرات در بازارچه مرزی رازی از واردات پیشی گرفته است

فرماندار خوی فعالیت اقتصادی در بازارچه مرز رازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اکنون بازارچه رازی فعال است و صادرات انواع محصولات بیش از واردات انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خوی، حسین سیوانی‌اصل در نشست خبری افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مسوولان از جمله نماینده مردم خوی و چایپاره و توجه ویژه استاندار، جاده خوی- رازی در سند توسعه کشور به عنوان محور توسعه شرق و غرب کشور شناخته شد.

وی افزود: مرز رازی با توجه به پتانسیل‌ها و امنیت بالایی که در هر دو منطقه ایران و ترکیه موجود است، یکی از شاهراه‌های اصلی مبالات تجاری بین این دو کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: دستگاه کنترل و بازرسی ایکس ری در این پایانه نصب شده تا بازرسی‌ها به صورت الکترونیکی انجام و از اتلاف وقت مسافران جلوگیری شود.

سیوانی تصریح کردد: فقط در آبان امسال 16 هزار خودرو از این مرز خارج و یا وارد کشور شده‌اند.

وی از افزایش ساعات کار پایانه رازی خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا فعالیت مرز رازی 24 ساعته شود اما طرف مقابل برخی محدودیت‌ها دارد که باید رفع کند. اما در روزهای اخیر ساعات کار این پایانه 2 ساعت افزایش یافته است.

فرماندار خوی با بیان اینکه تعریض جاده خوی- رازی با شتاب ادامه دارد، گفت: اکنون سه دهنه پل بر روی این جاده در حال احداث است . یک دهنه پل نیز به اتمام رسیده است و تعریض آن نیز انجام می‌شود.

وی همایش بزرگ توسعه این شهر با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و فعالان اقتصادی در اردیبهشت سال 95 برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۲۷۴۳۹