خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۲۰ شکارچی غیرمجاز در گلستان

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۴۲۵

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طرح مقابله با متخلفان در فریدونکنار همچنان ادامه دارد، گفت: در مدت دو روز گذشته ۲۲ قطعه سلاح توقیف و ۲۲ متخلف دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حمید رضا خیلدار با بیان اینکه گشت نیرو‌ها در میانکاله و سرخرود همچنان ادامه دارد افزود: یک برنامه ۵ ساله برای ساماندهی پرندگان مهاجر در میانکاله توسط سازمان حفاظت محیط زیست طراحی شده که فاز اول آن مقابله و جمع آوری تورهای هوایی است.

وی ادامه داد: مقابله با تورهای هوایی نیازمند تصویب شورای تامین شهرستان است که فرماندار شهرستان فریدونکنار ریاست آنرا بر عهده دارد اما بنا به دلیلی هنوز تصویب نشده است بنابراین دست و پای سازمان محیط زیست برای مقابله و جمع آوری با تورهای هوایی بسته است.

سرهنگ خیلدار افزود: اما به طور کلی همکاری نیروهای انتظامی و سایر مسوولان استانی برای مقابله با شکار غیر مجاز و گشت زنی در مناطق تا حدودی خوب است اما کافی نیست.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با متخلفان در سراسر کشور جدی برخورد می‌کند اما مساله می‌انکاله موضوعی کاملا متفاوت است زیرا زمانی که وارد عمل می‌شویم زن‌ها و بچه‌ها وارد عرصه می‌شوند که اگر بخواهیم ادامه دهیم به زد و خورد می‌انجامد بنابراین جنس مقابله با تخلف در این منطقه متفاوت است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بنابراین مسوولان استانی به ویژه فرماندار شهرستان فریدونکنار که ریاست شورای تامین را بر عهده دارد باید گام به گام پیش روند.

وی با اشاره به کمبود نیرو در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود ۱۷ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست است که این میزان وسعت با دو هزار و ۷۰۰ محیط‌بان اداره می‌شود، در می‌انکاله با آن وسعت اگر ۲۰ نیرو هم گذاشته شود جواب نمی‌دهد چون کشاورزان در زمین‌های شخصی خود اقدام به ایجاد تالاب‌های مصنوعی و شکار پرنده می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بنابراین مقابله با این وضعیت نیازمند حضور پررنگ و تلاش مسوولان استانی است.

علی بیانی رییس محیط زیست شهرستان‌های ترکمن و گمیشان نیز در تشریح دستگیری۲۰ شکارچی غیرمجاز در نوار ساحلی بندرترکمن واقع در شمال غرب استان گلستان اظهار داشت: این شکارچیان که بیشتر از شهرستان‌های آق قلا و گرگان و استان مازندران بودند در یک عملیات موفق به دام محیط بانان افتادند و از آن‌ها تعداد ۲۰ قبضه سلاح ساچمه زنی، ۶ قطعه مرغابی شکار شده، تعداد زیادی فشنگ و ۱۸ فروند قایق کشف و ضبط شد که چهار مورد از قایق‌ها موتوری است.

بیانی اضافه کرد: در این ماموریت ۴۸ ساعته که با همکاری نیروهای یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش می‌انکاله انجام شد، فقط در محدوده استان گلستان تعداد ۶۰۰ نفر شکارچی کنترل شدند که همگی مجاز و دارای مدارک کامل برای شکار بودند.

به گفته وی همچنین ۸۰ فروند قایق نیز که متعلق به این شکارچیان بود، کنترل شد.

بیانی در راستای حفظ محیط زیست و گونه‌های مختلف حیات وحش منطقه معتقد است که با همکاری شکارچیان تابع قانون و تشکل‌های حامی محیط زیست می‌توان جلوی شکار غیرمجاز را گرفت.

رئیس حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: صورتجلسه تخلف برای شکارچیان دستگیر شده تشکیل و همه این صبادان غیرمجاز برای رسیدگی به جرائم آن‌ها، تحویل مقامات قضایی شهرستان می‌شوند.

همچنین براساس اعلام محیط زیست گلستان در این عملیات که با همکاری نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بهشهر و پناهگاه حیات وحش می‌انکاله، نیروهای مرزبانی، دریابانی و شیلات شهرستان ترکمن انجام شد تعداد زیادی از متخلفان شکار هم در پناهگاه حیات وحش می‌انکاله دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز