خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در پیامی به مناسبت اربعین:

عاشقان اهل بیت، وحدت و عزت جهان اسلام را به نمایش گذاشتند

رییس جمهوری در پیامی با قدردانی از حضور به یاد ماندنی ملت متدین ایران اسلامی در اجتماع بزرگ اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع)، تصریح کرد که این مراسم و حضور گسترده عاشقان اهل بیت عصمت و طهارات، پیام معنویت و امنیت و اخلاق و ایثار را به سراسر جهان رساند.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این باره به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اَحَبّ اللّه من اَحَبّ حسیناً

بار دیگر در اربعین حسینی عاشقان اهل بیت (ع)، حماسه‌ای از شور و شعور آفریدند و به یاد اولین اربعین حسینی و کاروان امام سجاد (ع) و حضرت زینب علیهاسلام، کاروانی بی‌نظیر از رهروان راه حسینی از ملت‌های جهان آفریدند که پیام معنویت و امنیت و اخلاق و ایثار را به سراسر جهان رساند. این حماسه پرشکوه که بزرگ‌ترین راهپیمایی معنوی جهان را به نمایش گذاشت، در شرایطی برگزار شد که دشمنان دین و معنویت، می‌کوشند با ایجاد رعب و ترور، منطقه را ناامن کنند و نام زیبا و آرامش‌بخش اسلام را به خشونت و افراط بیالایند.

اینجانب در برابر همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت که با شعار لبیک یا حسین خویش، همه توطئه‌ها را خنثی کردند و عزت و وحدت جهان اسلام را به نمایش گذاشتند سر تعظیم فرود می‌آورم و مراتب سپاس و تقدیر خود را به رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و علماء اعلام که عواطف پاک مذهبی مردم را در مسیر صحیح وحدت و انسجام هدایت کردند ابراز می‌دارم.

تلاش مردم صبور و با ایمان عراق که در سخت‌ترین شرایط، سفره سخاوت گشودند و هیئات مذهبی و به ویژه جوانان پرشور سراسر ایران که با گام‌های مصمم خویش، سرزمین‌ها را در نوردیدند و الگوهای درخشانی از همت و صفا و احساس را ارائه کردند، شایسته همه گونه تجلیل و تقدیر است.

همچنین از برنامه‌های منظم ستاد اربعین در وزارت کشور که با همکاری وزارت امور خارجه، ‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها، نیروی انتظامی، ‌دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، ‌ وزارت بهداشت و درمان، هلال احمر، سازمان حج و زیارت، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط به ارائه خدمات بهتر در اربعین امسال انجامید تشکر می‌کنم و از اطلاع‌رسانی و انعکاس این حرکت عظیم مردمی توسط رسانه‌های مکتوب و تلاشگران فضای مجازی و رسانه ملی تقدیر می‌نمایم.

بی‌تردید؛ مشارکت و همدلی مسئولان و دست‌اندرکاران دولت عراق در تأمین امنیت و شرایط مناسب برای حضور زائران، و بویژه نقش ملت شریف عراق در مهمان‌نوازی صمیمانه و پذیرایی از میلیون‌ها عزادار امام حسین (ع) بر عظمت این حماسه افزود. برخود لازم می‌دانم از دولت و ملت برادر عراق نیز بابت این همراهی و حضور تقدیر نمایم.

رجاء واثق دارم که با عنایت الهی، از این اربعین حسینی (ع)، پیام امن و ایمان به منطقه و جهان منعکس شود و فرصتی شود تا جهانیان چهرة راستین اسلام رحمت را ببینند و قرآن را از سیرة امامان دین بیاموزند و جهان اسلام در فضای برادری، رشد و امنیت را تجربه کند و آرمان‌های والای اسلامی فرصت تحقق بیابد.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر : ۳۲۷۴۲۴