خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

وام وجوه اداره شده باید هدفمند تخصیص داده شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۴۲۰

معاون فنآوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت:وام وجوه اداره شده برای تحریک فضای نوآوری و ارتقای محصولات حوزه ICT (فنآوری اطلاعات و ارتباطات) بایدبه صورت هدفمند تخصیص داده شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارتخانه مزبور،امیرحسین دوایی افزود: فرآیند تخصیص وام طبق روال گذشته در حال انجام است ،اما برای شناسایی راههای جدید به منظور اثر بخشی این وام ها در کنار پایبندی به الزام های قانونی ،تلاش می شود.

معاون فناوری و نو آوری وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: مسئولان وزارت علوم، مراکز رشد و پارک های فناوری به همراه افراد خبره طی نشستی برای شناسایی راه های بهبود فرایند اعطای وام از طریق همکاری با نهادهای واسط قانونی را دنبال می کنند .

وی، کار اصلی این معاونت را پیاده سازی برنامه نظام نوآوری بخشی بیان کرد و گفت: ساماندهی نظام فناوری و نوآوری در حوزه ICT(فنآوری اطلاعات و ارتباطات)، نیازمند عزم جدی وزارتخانه و سازمان های دولتی و بخش خصوصی است.

دوایی گفت: نخستین گام به منظور تدوین دقیق شرح وظایف و چارت تشکیلاتی مناسب و هدفمند در حوزه این معاونت ،تایید و تصویب آن توسط مراجع ذیربط است.

این مقام مسئول افزود: وزارتخانه ها نباید نقش تصدی گری در اجرای طرحهای زیربنایی را بر عهده بگیرند ، بلکه با توجه به محدودیت های قانونی و بوروکراسی موجود در سیستم های دولتی، باید وظیفه سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه های مدون را دنبال نمایند.

به گفته وی ، دستگاههای سیاست گذار لازم است نقش مغز متفکر در تدوین سیاستها و تخصیص منابع را به مجریان برنامه های زیرساختی برعهده گیرند و با دینفعان غیر دولتی و بخش خصوصی هوشمندانه رفتار کنند.

دوایی ،خواستار تهیه شناسنامه فناوری برای شرکت های صنعت ICT (فنآوری اطلاعات و ارتباطات) کشور از سوی نظام های سندیکایی و صنفی شد و تاکید کرد: این امر در حوزه مخابرات به نحو بهتری ساماندهی شده ولی در حوزه فناوری اطلاعات کار بیشتری نیاز دارد.

وی اضافه کرد: وظیفه نهادهای کارفرمایی به خصوص در حوزه طرحهای کلان آن است که اطلاعات لازم از نیازهای فناورانه آن طرحها را به صورت دقیق و با معیارهای استاندارد در اختیار جامعه صنعتی کشور قرار دهند .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، توانمندی و اتصال شرکتهای ایرانی به همتاهای بین المللی را راهگشای ورود به بازارهای برون مرزی دانست و گفت : تهیه شناسنامه از توان داخلی یک شرط لازم است که امکان تدوین برنامه های حمایتی برای ورود آنها به زنجیره های تامین داخلی و بین المللی را برای مسئولان فراهم می آورد.

به منظور ارتقا و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید برنامه های نرم افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه ICT؛ وجوهی از محل منابع داخلی شرکتهای وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان وجوه اداره شده تخصیص داده شده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چارچوب ضوابط و مقررات موجود و برای حمایت از پروژه ها و طرح های توسعه ای اشتغال آفرین و یا صادرات کالا و خدمات بخش های خصوصی و تعاونی غیر دولتی از محل این منابع تسهیلاتی را به شرکت های واجد شرایط اعطا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز