خبرگزاری کار ایران

با اجرای رادیو تئاتر به کارگردانی رضا عمرانی؛

تماشاخانه «هامون» افتتاح شد

تماشاخانه «هامون» با ظرفیت ۱۰۰ صندلی و با اجرای رادیو-تئا‌تر «به رویاهات بچسب» به کارگردانی رضا عمرانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عمرانی که اولین «رادیو-تئاتر» را در سالن تازه تاسیس «هامون» روی صحنه دارد؛ درباره اجرای گروه خود توضیح داد: حدود یک سالی می‌شود که با مدیریت موسسه هامون آشنایی دارم و کلاس‌های تدریس بازیگری رادیو-تئا‌تر را در همین موسسه برگزار کرده‌ام. هدف اصلی این بود که تماشاخانه دیگری به مجموعه تماشاخانه‌های شهر تهران اضافه شود و همه از این اتفاق استقبال کردند. مدیریت هم با همت بلند خود تدارک و تهیه تماشاخانه را به انجام رساندند.

او افزود: رادیو-تئا‌تر تلفیق دو هنر نمایش و اجرای رادیویی است. هم از جذابیت‌های بصری تئا‌تر استفاده می‌شود و هم از المان‌های نمایش‌های رادیویی. این متن را یک سال پیش نوشتم که چهار اپیزود جداگانه دارد و طبیعتا هریک قصه‌ای مختص به خود دارند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: اپیزود‌ها به ترتیب مشتاقی و مهجوری، یادبود، پرس‌وجو و به رویاهات بچسب نام دارند. با وجود آنکه هر کدام از این اپیزود‌ها قصه مستقل خودشان را دارند اما یک زمینه فکری در هر چهار اپیزود مشترک است. از نظرگاه‌های مختلف به این موضوع نگاه شده که آدم‌ها در هر سن و سالی که هستند می‌توانند رویا داشته باشند.

این کارگردان و نویسنده تئا‌تر ادامه داد: معتقدم انسان با رویاهایش زنده است. آدمی که رویا نداشته باشد گرچه ممکن است به لحاظ فیزیکی زنده باشد اما به لحاظ روحی و ذهنی از زندگی بازنشسته شده است. این فکر در هر چهار اپیزود با رویکردهای مختلف  مطرح می‌شود.

حمیدرضامند، مدیر تماشاخانه هامون نیز درباره تاسیس این سالن اظهار کرد: با تاسیس تماشاخانه سعی کردیم گام موثری در حوزه هنر برداریم تا شاید بتوانیم ۱۰۰ صندلی به جامعه هنری تئا‌تر اضافه کنیم. هدف از تاسیس این تماشاخانه پاس‌داشت هنر تئاتر است.

او ادامه داد: دوستانی که در سطح تهران تماشاخانه تاسیس کرده‌اند بیشتر در مرکز متمرکز هستند. قصد ما ادامه این روند در نقاط دیگر از جمله شمال پایتخت بود و امیدوار هستیم با همکاری دیگر دوستان شاهد فعال شدن تماشاخانه‌ها در جای جای تهران باشیم.

در مراسم افتتاح تماشاخانه هامون هنرمندانی چون رضا بابک، رضا بنفشه‌خواه، عباس محبی، علی زرینی، محسن شاه محمدی، رضا عمرانی، احمدرضا اسعدی، جهانگیر الماسی، اشکان خطیبی، مریم کاظمی، حمیدرضا یراقچیان، بهرام سروری‌نژاد، مهرداد مسیحا، خورشید سعیدی، نازنین مهیمنی و.... حضور داشتند.

کد خبر : ۳۲۷۴۰۵