خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون وزیر علوم؛

جزئیات برنامه‌های دانشگاه‌ها به مناسبت ۱۶ آذر تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۳۸۹

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جزئیات برنامه‌های دانشگاه‌ها به مناسبت ۱۶ آذر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ضیاء هاشمی (معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) در نشست خبری که امروز به مناسبت تشریح جزئیات برنامه‌های ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها و همچنین حضور رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد؛ اظهار داشت: روز دانشجو یک روز نمادین است و مناسبتی برای تکریم از دانشجویان است. امسال دانشجویان ما در کل کشور برنامه‌های مختلفی را در دانشگاه‌های تهران، شهرستانهای کوچک و بزرگ خواهند داشت و این برنامه‌ها توسط تشکل‌ها و مجمع‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی از ماه‌ها قبل پیشنهادات و تقاضاهای خود را به دانشگاه‌ها مطرح کردند و دانشگاه‌ها نیز با تشکیل جلسات این تقاضا‌ها را بررسی کردند و دانشگاه‌ها براساس دستورالعملی که از دو ماه گذشته از سوی وزارت علوم به آن‌ها ابلاغ شده، با نگاه انبساطی پیشنهادات را مورد بررسی قرار دادند.

هاشمی با بیان این مطلب که در این برنامه‌ها شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و علمی حضور دارند افزود: امیدواریم این برنامه‌ها با امنیت و آرامش کافی برگزار شود همچنین وزارت علوم جلسات مختلفی را با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور و سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی داشته تا این برنامه‌ها با حداکثر آرامش برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشگاه‌های بزرگ تهران مانند دانشگاه بهشتی، تهران، امیرکبیر، شریف، علامه‌طباطبایی، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه‌های مشهد وشیراز برنامه‌های فرهنگی مختلفی را برای روز ۱۶ آذر پیش‌بینی کرده‌اند گفت: مدیریت تمامی برنامه‌ها با خود تشکل‌ها و مجامع دانشجویی است و دانشگاه نیز متولی تسهیل امور هستند.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از دانشگاه‌ها داوطلب حضور رئیس جمهور در دانشگاه خود بودند گفت: دانشگاه‌هایی از جمله تهران، شریف، علامه، دانشگاه آزاد و الزهرا و امیرکبیر این اظهار علاقه را نشان دادند و سه دانشگاه تهران، شریف و علامه بیشتر از بقیه اصرار داشتند.

هاشمی ادامه داد: مجموعه همکاران در ریاست جمهوری معتقد بودند که حضور رئیس جمهور در دانشگاه‌ها باید به شکل چرخشی باشد. در دو سال گذشته رئیس جمهور در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی ایران حضور پیدا کرد و امسال پیشنهاد و اولویت ما برای حضور رئیس جمهور دانشگاه تهران بود اما به جهت اینکه رئیس جمهور در مناسبت‌های مختلف در این دانشگاه حضور پیدا کرده بودند مجموعه دوستان ما در ریاست جمهوری دانشگاه شریف را انتخاب کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: با توجه به تجربیاتی که ما داریم دانشجویان با زبان گویا، صریح و با حفظ آداب دانشجویی دیدگاه‌های خودشان را در مقابل رئیس جمهور مطرح می‌کنند و رئیس جمهور نیز با روی گشاده صحبت‌های آن‌ها را خواهد شنید واین افتخاری است که یک گفتگوی صریح بین رئیس جمهور و دانشجویان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما ناچار هستیم عده‌ای از دانشجویانی که دارای شاخص‌ها و امتیازاتی هستند را برای حضور در این مراسم دعوت کنیم گفت: این انتخاب منصفانه ومنطقی خواهد بود با مشورت مجموعه دستگاه‌ها انجام می‌شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: در مراسم ۱۶ آذر نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی وهنری و همچنین نمایندگانی از تشکل‌های صنفی دانشگاه به ارائه نظرات در مقابل رئیس جمهور خواهند پرداخت؛ ما این ترکیب دانشجویی را پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم وقت کافی فراهم باشدتا تمامی این افراد به ارائه نقطه نظرات خود بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز