خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

واکنش حزب اتحاد ملت به تشنج‌آفرینی‌های اخیر علیه اصلاح‌طلبان

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به تشنج‌آفرینی‌های اخیر که مانع از برگزاری سخنرانی‌های قانونی اصلاح‌طلبان می‌شود، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بِسمِ الله الرَّحمنٍ الرَّحِیم

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دوره چهارم خبرگان رهبری و ضرورت حفظ آرامش توأم با نشاط سیاسی در کشور، تحرکات سازمان‌یافته‌ای را شاهدیم که جریانی تندرو سعی در ایجاد فضای رعب و ناامنی و در نتیجه ناامیدکردن مردم و دور کردن آنان از صندوق‌های رأی دارد.

جریانی که خود امکانات گسترده و تریبون‌های تبلیغی متنوعی دارد٬ اما می‌خواهد فرصت قانونی برای حضور اجتماعی، فعالیت سیاسی و کنش‌های موثر جریان‌های شناخته شده و اصیل اصلاح‌طلب را از آنان سلب کند.

جای بسی تاسف است در سالی که مزین به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت شده و در حالی که رهبری بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات و رعایت حق‌النّاس تاکید دارند و رئیس‌جمهور محترم، وزارت کشور و مقام‌های قضایی و انتظامی از تعهد دستگاه‌های مسئول بر حفظ امنیت اجتماع‌های قانونی و عدالت در برخورداری افراد از امکانات و شرایط سخن می‌گویند و جریان‌های سیاسی خواهان حضور پرشور مردم در انتخابات هستند، این جریان که خود را فراقانونی می‌داند، اقتدار سیاسی و نظم عمومی و امنیت داخلی کشور را به چالش کشیده است و شوربختانه خود را مدعی تعریف و مراقبت از خطوط قرمز نظام می‌داند.

این جریان قانون‌شکن خود را معیار حق، قیم و کفیل حکومت و مردم تلقی کرده و هر که را بخواهد فتنه‌گر و شر می‌نامد، برای دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها تعیین تکلیف و حکم ممنوعیت برای سخنرانان صادر می‌کند، با تحریک احساسات برخی جوانان فضای جامعه را ملتهب کرده و به خشونت می‌کشاند و خواسته یا ناخواسته، مدیریت شده یا نشده نظام جمهوری اسلامی را به چالش می‌کشد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی حادثه‌آفرینی‌های قانون‌شکنانه اخیر این جریان موسوم به «خودسر» علیه اجتماع‌های قانونی، مراسم و سخنرانی‌ها در زاهدان، شیراز، قرچک، اندیمشک و یاسوج را محکوم کرده و ضرورت توجه، تدبیر و اتخاذ تصمیم‌های مسئولانه در سپهر سیاسی کشور را به مقام‌های مسئول یادآور می‌شود.

همچنین به عاملان، محرکان و پشتیبانان این عده اندک و پرهیاهو نیز متذکر می‌گردد که چنانچه در ادعای خود صادقند و سربلندی نظام و اعتلای کشور را خواستارند، بدانند که با این نوع اقدامات همچون داعشیان بیشترین خدشه را بر چهره اسلام و نظام برآمده از مردمسالاری سازگار با دین وارد می‌کنند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، ضمن تاکید بر محوریت قانون و ضرورت درک شرایط ویژه و استراتژیک کشور در منطقه و در سطح بین‌الملل، هر نوع اقدامی که با هر هدف و شعار آرامش، نظم عمومی، امنیت داخلی و نشاط سیاسی کشور را بر هم بزند محکوم کرده و از مسئولان انتظامی و قضایی می‌خواهد که بدون هیچ ملاحظه‌ای به وظیفه قانونی خود در قبال این پدیده عمل کنند.

از دولت نیز می‌خواهد از همه ظرفیت‌های خود برای تحقق انتخاباتی پرشور و در عین حال آرام، آزاد، عادلانه و قانونی استفاده کند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
۱۴ آذر ماه ۱۳۹۴

کد خبر : ۳۲۷۳۰۶