خبرگزاری کار ایران

خوشرو با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی:

ذهنیت‌های معیوبی که به تروریسم کمک می‌‌کنند ربطی به اسلام ندارند

نماینده کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع فرهنگ صلح، بخشهایی از نامه رهبر معظم انقلاب را خطاب به جوانان غربی قرائت کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع فرهنگ صلح، با تاکید بر اینکه نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی یادآوری تغییر ذهنیت‌هاست، گفت: هدف از این نامه، ارائه دیدگاهی اصیل از درون جهان اسلام درباره مبارزه با تروریسم برای مخاطبان جوان است.

خوشرو با اشاره به این نامه در این نشست مجمع عمومی گفت: از آنجا که موضوع این نشست مجمع فرهنگ صلح بود و موضوع اصلی نامه مقام معظم رهبری نیز به همین فرهنگ صلح اشاره دارد، مناسب بود تا بخش‌هایی از آن در این جلسه طرح شود.

وی افزود: در این نامه ایشان خواستند تاکید کنند که مسلمان‌ها از ابتدا خواستار صلح و پیشبرد فرهنگ صلح بودند و اگر امروز تروریسم کور در کشور‌های اسلامی و ضد مسلمانان و غربی‌ها به کار می‌رود، دلیل دیگری دارد لذا از جوانان غربی خواستند که به آن دلیل واقعی‌ توجه کنند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: با نقل قول از این نامه خواستم نشان دهم ذهنیت‌هایی که تروریسم را به خوب و بد تقسیم می‌‌کنند و از تروریست‌ها به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند و همچنین ذهنیت‌هایی که به دنبال شبیه‌سازی فرهنگی‌ هستند و در مواجهه با فرهنگ‌های مختلف به خصوص فرهنگ غنی اسلامی، قصد دارند از تضادی که ایجاد می‌‌کنند، بهره‌های خشونت و تندروی ببرند، باید این قبیل رفتار‌ها را کنار گذارند.

وی به موضوع تروریسم در نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این نامه آمده است که تروریسم درد مشترک بشر است و مسلمانان هم خود قربانیان تروریسم هستند، مضافاً اینکه ایشان فقط به این درد اشاره نکردند٬ بلکه جوانان غربی را به این آگاهی‌ فراخواندند که دلیل این درد را ببینند و زمینه‌های زدودن را ایجاد کنند.

خوشرو به تعبیر رهبر معظم انقلاب از تروریست‌هایی مانند داعش به زباله‌های تاریخ اشاره کرد و گفت: این تعبیر زیبایی بود که به جوانان غربی گفتند که باید این تروریست‌ها را به عنوان زباله‌های تاریخی زدود.

وی افزود: برای زدودن این زباله‌ها نیاز است ما از راه دموکراسی، مردمسالاری، ارزش واقعی دادن‌ به رای مردم و همچنین جبران عقب‌ماندگی ذهنی‌، دوری از جزم‌اندیشی‌ به همراه درمان مشکل اشغال سرزمین‌های اسلامی اقدام کنیم.

نماینده کشورمان در سازمان ملل تروریسم را درد و اضطراب مشترک بشریت امروز خواند و گفت: راه رفع این درد مشترک نیز گفت‌وگو، تفاهم و همکاری‌های فرهنگی‌ و ازبین بردن معیار‌های دوگانه در کنار کمک به فهم بهتر واقعیت اصیل اسلام است که در واقع دینی مبتنی‌ بر عدالت و اخلاق است که طبق آموزه‌های آن کشتن یک نفر بی‌گناه، مساوی با کشتن همه بشریت تلقی‌ شده است.

خوشرو در پاسخ به سوالی درباره ضرورت پرهیز غربی‌ها از برخوردهای عجولانه با مسلمانانی که در این کشور‌ها زندگی می‌کنند نیز گفت: مسلمانان اکنون اوضاع سختی را در کشورهای غربی می‌گذرانند و به صرف مسلمان بودن ممکن است مورد تبعیض و فشار قرار گیرند.

وی افزود: باید میان اسلام واقعی و ذهنیت‌های معیوبی که به تروریسم کمک می‌‌کنند و همواره تروریسم‌پرور بوده‌اند، به طور کامل تفکیک قائل شد.

نماینده کشورمان در سازمان ملل در عین حال خود غربی‌ها را در ایجاد فرایند خشونت در کشور‌های اسلامی مقصر دانست و گفت: اشغال و ایجاد بی‌ ثباتی، زمینه‌هایی است که به این خشونت کمک کرده و عقب‌ماندگی و استعمار نیز از دیگر ریشه‌های آن است.

وی‌ مسلمانان حاضر در کشورهای غربی را شهروندانی خواند که با کار و تلاش و حضور در مجامع اسلامی خود، نه تنها هیچگاه با تروریسم همنوا و همراه نبوده‌اند٬ بلکه از تروریست‌ها ضربه هم خورده‌اند.

خوشرو که با صداوسیما گفت‌و‌گو می‌کرد٬ در پایان متذکر شد: متاسفانه عده‌ای که از ابتدا به دنبال اسلام‌ستیزی بودند، مسلمانان را هدف حملات خود قرار می‌‌دهند و رسانه‌هایی مانند لابی صهیونیست‌ها و دیگران در مشوه کردن چهره مسلمانان مداخلات خیلی‌ نابجا و ممتدی داشته‌اند و دارند و ما باید جایگاه و واقعیت مسلمانان را از جایگاه تروریست‌ها تفکیک کنیم.

کد خبر : ۳۲۷۲۱۰