خبرگزاری کار ایران

دکتر چاوشی در گفتگو با ایلنا:

موسیقی کرمانشاه در بعد سوگ و سور دارای ظرفیتهای بسیاری است

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۰۳۹

رییس شعبه 37 دادگاه دیوان عدالت اداری گفت: هنر موسیقی کرمانشاه در بعد سوگ و سور با وجود هنرمندان مستعد، دارای ظرفیتهای بسیاری است که امروز گوشه ای از این ظرفیتها را دیدیم.

دکتر حمید چاوشی در حاشیه "در نخستین آیین نکوداشت چاوشان هنر و ادب عاشورایی" آیین نکوداشت هنر و ادب عاشورایی که در تالار انتظار برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: بی شک برگزاری چنین برنامه هایی که برای نخستین بار در کرمانشاه اجرا می شود می تواند پتانسیل فرهنگی این خطه را به بالفعل برساند.

رئیس شعبه 37 دادگاه دیوان عدالت اداری گفت: عاشورا یک اتفاق نیست بلکه رویدادی تاریخی است که به علت شکوهش و نیز اهداف عالیه ای که سیدالشهدا(ع) در آن داشت، به یک نهضت به معنای واقعی تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: ماجرا و واقعه عاشورا شاید از نظر نظامی عادی و همانند دیگر برخوردهای نظامی به نظر برسد ولی تاثیری که قیام عاشورا در مسیر اسلام ایجاد کرد که بسیار عظیم و تاثیرگذار بود.

چاوشی در ادامه با قدردانی از موسسه فرهنگی "مشکات" و نیز کانون اندیشمندان جوان (کاج) به خاطر برگزاری چنین برنامه فرهنگی عظیم و منحصر بفردی در کرمانشاه، افزود: هنر موسیقی کرمانشاه در بعد سوگ و سور با وجود هنرمندان خود دارای ظرفیتهای بسیاری است که امروز گوشه ای از این ظرفیتها را دیدیم.

رئیس شعبه 37 دادگاه دیوان عدالت اداری تاکید کرد: امیدوارم که این آیین نکوداشت در سالهای آینده تداوم داشته باشد و هر ساله در چنین ایامی شاهد این برنامه در وصف قیام عاشورا باشیم.

وی با تقدیر از تلاشهای استاد "محمدعلی چاوشی" و دیگر دوستان در برگزاری این آیین، تصریح کرد: استقبالی که از این برنامه با وجودی بدی هوا از سوی مردم شد، بسیار خوب و نشان داد که مردم کرمانشاه حب اهل بیت علهیم السلام را در دلهایشان دارند.

چاوشی در ادامه از مسئولان فرهنگی و ارشد استان خواست که دلسوزان و فعالان فرهنگی را در برگزاری چنین برنامه هایی حمایت کنند و افزود: سخنرانی و تشریح هنر موسیقی و شعر دیار استان کرمانشاه از زبان استاد محمدعلی چاوشی، برگزاری تئاتر و نمایش واقعه عاشورا، اجرای زیبای استاد "حسام الدین سراج" و سایر برنامه ها به شدت مورد استقبال مردم و حضار قرار گرفت، لذا تکرار این گونه برنامه ها یک نیاز و یک خواست فرهنگی برای مردم این خطه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز