خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد:

بازگشت قریب به ۶۰۰ هزار زائر به کشور

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با بازگشت ۱۹۷ هزار و ۱۳۶ نفر از زائران شرکت کننده در مراسم اربعین در کربلا به کشور طی روز گذشته، تعداد زائران ورودی به میهن اسلامی به ۵۹۹ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

به گزارش ایلنا، بابک دین پرست (قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی) با اعلام اینکه بیشترین میزان ورود زائران به داخل کشور از طریق مرزمهران صورت می‌گیرد، افزود: تا شامگاه دیروز ۱۳۰ هزار ۱۴۲ نفر معادل ۶۶ درصد از مرز مهران، ۴۰ هزار و ۹۱۸ نفر معادل ۲۱ درصد از مرز شلمچه و ۲۶ هزار و ۷۶ نفر معادل ۱۳ درصد از کل زائران از مرز چذابه به میهن بازگشتند.

دین پرست افزود: دیروز ۳ هزار و۳۲۱ نفر، شامل ۹۸ نفر از مرز مهران ۱۹۹۸ نفر از مرز چذابه و ۱۲۲۵ نفر از مرز شلمچه عازم عراق شدند و در مجموع آمار زائران خروجی از کشور به ۱ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۰۴ نفر رسیده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به وجود برخی مشکلات ترافیکی و سختی خروج خودروهای شخصی از توقفگاه‌ها بدلیل بارندگی‌های شدید دیروز گفت: فرمانداری دشت آزادگان با اختصاص چندین دستگاه تراکتور در حال کمک به صاحبان این خودرو‌ها برای خروج از توقفگاه هاست و در مرزهای ۳ گانه وسایط نقلیه عمومی برای انتقال زائران به داخل کشور موجود است.

دین پرست با اشاره به افزایش حجم ورود زائران به داخل کشور گفت: ماموران پلیس راهور بویژه درمحورهای مواصلاتی در مهران و سطح استان ایلام با هدایت خودرو‌ها سعی در کاهش بار ترافیکی این منطقه را دارند و موکب‌های مستقر در این مناطق همچنان به خدمت رسانی در زمینه تامین غذا و محل اسکان موقت زائران ادامه می‌دهند.

کد خبر : ۳۲۶۹۸۸