خبرگزاری کار ایران

با انتشار متنی در شبکه‌اجتماعی صورت گرفت؛

تحلیل 3 گانه احمد توکلی از راهپیمایی اربعین‌حسینی

نماینده مردم تهران در مجلس تحلیلی 3 گانه از راهپیمایی اربعین حسینی دارد.

به گزارش ایلنا، احمد توکلی با انتشار متنی در کانال خود در شبکه‌اجتماعی تلگرام نوشت: «موفق نشدم در حرکت بزرگ و انقلابی راهپیمایی اربعین شرکت کنم اما خداحافظی فرزندان و دوستان و عاشقان سیدالشهدا را که برای سفر به عراق دیدم، مشتاق شدم چند جمله‌ای در این رابطه بنویسم. راهپیمایی اربعین را از 3 زاویه می‌شود تحلیل کرد؛

منظر اول آثار فردی این راهپیمایی است. کسانی که یک‌بار در این راهپیمایی شرکت کردند بدون‌شک سال‌های بعد نیز با انگیزه‌ای چندین برابر برای شرکت در این مراسم خود را آماده کردند. آثار فردی این مراسم به اندازه کافی روشن است. همین اندازه که امام صادق علیه السلام فرمود کسی که یک قدم در راه زیارت حرم امام حسین(ع) بردارد اگر پیاده رود؛ خداوند منّان به هر قدمی که برمی‏‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‏‌فرماید؛ تا زمانی که اراده مراجعت نماید در این وقت فرشته‏‌ای نزد او آمده و می‏‌گوید: رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به تو سلام می‌رساند و خطاب به تو می‌فرماید: از ابتدا عمل را شروع کن، تمام گناهان گذشته‌ات آمرزیده شد.

اما منظر دوم آثار اجتماعی این حرکت میلیونی است. راهپیمایی اربعین‌حسینی در عراق نمایش یک سبک زندگی‌اخلاقی و دینی است. محبت‌زوار به یکدیگر با محوریت اهل بیت(ع) زیباترین و بالاترین سرمایه‌اجتماعی است که می‌تواند تمدن‌ساز باشد. و منظر سوم اثر سیاسی و انقلابی این حرکت بزرگ شیعی است. راهپیمایی این ایام، نمایش اقتدار جهان اسلام و مانور تمام عیار ظلم‌ستیزی است. دین حقیقی و اسلام واقعی در همین مانور شیعی به جهانیان ارائه می‌شود؛ از اینج هت باید قدر دانست.

لازم است هرکاری از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم. بهترین اقدام، شرکت در این راهپیمایی و خدمت به زوار است اما اگر به هر دلیل نشد باب خدمت بسته نیست. الحمدلله مناظر تماشایی و دیدنی در این راه بسیار است و همه شان جلوه توحیدی دارند؛ ذره‌ای نیست که خورشید نمایی نکند/ گرد راهت چقدر آینه اندوخته است... در انتقال فرهنگ این حرکت عظیم شیعی به هر اندازه که می‌توانیم کمک کنیم که ان‌شاالله این پرچم عاشورایی و بیرق حسینی تا ظهور انقلاب مهدوی در اهتزاز بماند و روز به روز تقویت شود.

کد خبر : ۳۲۵۹۰۱