خبرگزاری کار ایران

شاخص کل بورس با 99 واحد کاهش، در ایستگاه 62 هزار و635 واحدی ایستاد

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز(شنبه) با 99 واحد کاهش، در ایستگاه 62 هزار و635 واحدی ایستاد؛ همچنین همه شاخص های بورسی امروز منفی و تالار شیشه ای قرمز پوش بود.

به گزارش ایلنا، در پایان معاملات امروز 423 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 98 میلیارد تومان در29 هزار نوبت داد و ستد شد.

شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) 38 واحد، شاخص کل (هم وزن)8 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 6واحد، شاخص آزاد شناور 191 واحد، شاخص بازار اول 87 واحد و شاخص بازار دوم 112 واحد افت را تجربه کرد.

بیشترین تاثیر مثبت بر حرکت دماسنج بازار سهام نیز امروز توسط نمادهای معاملاتی فارس، جم، وبصادر و وامید رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی وغدیر، تاپیکو و پارسان هم بیشترین مانع بر سر راه افزایش شاخص بود.

ارزش روز بازار نیز به حدود270 هزار میلیارد تومان ریال کاهش یافت.

همچنین در پایان معاملات امروز فرابورس، 85 میلیون و 840 هزار ورقه بهادار خرید و فروش شد که ارزش آن به 529 میلیارد و 100 میلیون ریال رسید و آیفکس با 4.5 واحد افت نسبت به روز معاملاتی قبل، عدد 687.87 را نشان داد.

در روز نخست هفته، چهار میلیون و 440 هزار سهم ذوب آهن اصفهان توسط معامله گران دادوستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام را به نام خود ثبت کرد؛ این در حالی است که بیشترین ارزش معاملات امروز به میزان 16 میلیارد و 770 میلیون ریال مربوط به سهام پالایش نفت لاوان بود.

این گزارش حاکیست، سهام صنعتی مینو در کنار مرجان کار و قند شیروان بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت های سرمایه گذاری مسکن زاینده رود، آهن و فولاد ارفع و روان فن آور با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.

علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ( صندوق های قابل معامله) ETF به صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفرین پارسیان با خرید و فروش چهار میلیون سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به معامله 159 هزار ورقه اجاره سه ماهه رایتل بود.

امروز همچنین شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بیمه دی پس از ارائه اطلاعات پیش بینی و نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان ماه 1394 (تسه94081) در بازار عادی با محدودیت دامنه نوسان پنج درصدی قیمت بودیم.

خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی در روز جاری با قیمت 932 هزار و 984 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 0.77 درصد رشد نسبت به روز قبل، معادل 26.97 درصد شد.

کد خبر : ۳۲۵۸۴۱