خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم

دانشگاه کاشان یکی ازدانشگاه‌های پیشرو در آموزش است

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان یکی از دانشگاه‌های بسیار خوب و پیشرو در بین مراکز غیر استانی و حتی از برخی مراکز استان هم بالاتر است.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، مجتبی شریعتی نیاسر درحاشیه جلسه هیات ممیز دانشگاه کاشان  در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه‌های مراکز غیر استانی پیشرفت بسیار خوبی تاکنون نداشته‌اند افزود: کاشان از جمله مراکزی است که پیشرفت بسیار خوبی داشته و در زمینه‌های مختلف پیشتاز است.
 
وی اظهار داشت: دانشگاه کاشان در زمینه‌های علم و فناوری و هم در حوزه‌های جذب اعتبار در بخش خصوصی و همچنین در جذب خیرین نیز نمونه و الگو است.
 
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی این دانشگاه، قابلیت‌های مدیریتی و نیروی انسانی دانشگاه را نشان می‌دهد و باید افق بسیار خوبی در آینده این دانشگاه انتظار داشت.
 
شریعتی نیاسر به شروع  رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از ابتدای  سال جاری اشاره و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال 94 اولین رتبه بندی و یا سطح بندی دانشگاه ها به لحاظ آموزشی اعلام شود.

پذیرش دانشجوی دکترا کامل به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال آینده برای سال تحصیلی 95 -96 پذیرش دانشجوی دکترا کامل به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود.
 
شریعتی نیاسر  اظهار کرد: بر این اساس آزمونی در پایان فصل زمستان توسط سازمان سنجش برای  سنجش عمومی داوطلبان انجام خواهد شد که بعد از برگزاری این آزمون  و اعلام نتایج  آن، دانشگاه متناسب با کف امتیازی که از طریق آزمون متمرکز می‌گیرند متقاضیان را پذیرش می‌کنند.
وی با بیان اینکه با این روش، شیوه پذیرش در اختیار دانشگاه خواهد بود افزود: برای جلوگیری از برخی نگرانی ها و دغدغه هایی که برخی از نمایندگان مجلس دارند شیوه نامه مفصلی تدوین و یک ماه گذشته به دانشگاه ها ابلاغ شده که بر اساس این شیوه نامه سه دغدغه اصلی که نمایندگان مجلس داشتند مورد بررسی قرار می گیرد.
 
شریعتی نیاسر اعمال سلیقه های احتمالی در دانشگاه ها، یکپارچه نبودن پذیرش دانشجوی دکترا و بی توجهی به سوابق آموزش و پژوهش داوطلبان را از نگرانی های مجلس ذکر کرد و افزود:  هر سه مورد در این شیوه نامه به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه نظارتی کاملا توانمندی برای رسیدگی  هرگونه مشکلی در شیوه پذیرش دانشجویان در نظر گرفته شده است.
 
معاون آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: در خصوص توجه به سوابق آموزش و پژوهش، پیش بینی لازم شده که سوابق علمی داوطلبان به طور دقیق امتیاز بندی شود و مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
شریعتی با بیان اینکه زیر نظام های مختلف آموزش عالی هر کدام با شرایط خودشان پذیرش دانشجو می کنند افزود: با این شیوه نامه در خصوص یکپارچگی نظام آموزشی که مد نظر نمایندگان مجلس است نیز پیش بینی شده است.
معاون آموزشی وزارت علوم تعداد دانشجویان ورودی امسال را نزدیک به 11 هزار نفر بیان کرد و گفت: داوطلبان ورود به دکترا در کل کشور 223 هزار نفربوده که 20 درصد کمتر از سال قبل است.
کد خبر : ۳۲۵۷۵۸