خبرگزاری کار ایران

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر

40 درصد از جویندگان کار در استان بوشهر دارای مدرک دانشگاهی هستند

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهرگفت: با توجه به ثبت اطلاعات در بازار کار استان از سال گذشته تا مهر امسال 40 درصد از جویندگان کار در استان بوشهر دارای مدارک دانشگاهی هستند و 30 درصد از از کسانی که مشغول کار شده اند، تحصیلکرده بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر؛ مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهرگفت: با توجه به ثبت اطلاعات در بازار کار استان از سال گذشته تا مهر امسال 40 درصد از جویندگان کار در استان بوشهر دارای مدارک دانشگاهی هستند و 30 درصد از از کسانی که مشغول کار شده اند، تحصیلکرده بوده اند.

سیامک وطن خواه، در مراسم اختتامیه جشنواره کارآفرینان بر‌تر دانشگاهی استان بوشهر که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان برگزار شد افزود: بر اساس این آمار 17 هزار و 265 نفر جوینده کار در این مدت زمان ثبت نام کردند که از این تعداد 10 هزار و 369 نفر تا مقطع دیپلم بوده و 6 هزار و 896 نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده اند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با برشمردن چالش های پیش روی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: عوامل درونی و بیرونی در این چالش ها نقش دارند.

وطن خواه با بیان اینکه عوامل درونی، فرایندها و راهبردهایی است که در نظام آموزش عالی به کار گرفته شده و با اشتغال در ارتباط هستند و عوامل بیرونی مواردی است که مستقیم و غیرمستقیم بر اشتغال فارغ التحصیلان وارد شده و مانع جذب آنان می شوند.

وی نبود ترویج فرهنگ کاریابی، نبود توسعه کانون های فارغ التحصیلان در راستای کاریابی و هدایت شغلی، تعدد متقاضیان و رقابت شدید برای ایجاد و فرصت شغلی در شهرها و نبود توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی را از عوامل بیرونی تاثیرپذیر بر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه در عوامل درونی چالش های فارغ التحصیلان دانشگاهی، به دنبال مقصر گشتن، جز هدررفت وقت و زمان نتیجه ای ندارد، گفت: باید در آسیب شناسی ها از مشکلات اشتغال به جای پیدا کردن مقصر راهکارها را جویا شویم، چرا که پیروزی در عرصه اشتغال و کارآفرینی عزم و اراده جدی کل جامعه را می طلبد.

وی از آمادگی هر نوع همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای دانشگاهی استان خبر داد و اظهار کرد: فعال سازی واحدهای کارآفرینی دانشگاه ها و هدایت طرح های پژوهشی دانشگاهیان به سمت کارآفرینی از جمله راهکارها برای رفع مشکلات و چالش های اشتغال فارغ التحصیلان است که ما آمادگی هر نوع تعاملی را با دانشگاه ها داریم.

مراسم اختتامیه جشنواره کارآفرینان بر‌تر دانشگاهی استان بوشهر، با حضور دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، دکتر مسعود دهدشتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان، سیامک وطن خواه مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، حجت الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم برازجان در مجلس و جمعی از روسا و مدیران واحدهای دانشگاهی استان، کارآفرینان برتر دانشگاهی و ... در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) برازجان و به میزبانی واحد دشتستان و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر برگزار شد.

کد خبر : ۳۲۵۷۴۶