خبرگزاری کار ایران

نادیده گرفته شدن کارگران حداقل بگیر در طرح تسهیلات خرید کالا

کد خبر : ۳۲۵۶۶۲

یک فعال کارگری در شمال کشور با انتقاد از محرومیت کارگران از عدم ارائه تسهیلات خرید کالا گفت: در این مرحله نیزبیش از ۸۰ درصد کارگران کشور همانند خدمات قبلی دولت از تسهیلات خرید کالا محروم شده‌اند.

هادی رضا‌زاده در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه دولت اغلب در چنین تصمیم‌هایی، کارگران را به حساب نمی‌آورد، گفت: متاسفانه در دولت گذشته نیز کارگران از چنین برنامه‌هایی مانند سهام عدالت و سبد ویژه غذایی ماه مبارک رمضان برخوردار نبودند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری این بار امید وار بود تا حداقل در لیست مشمولین دریافت تسهیلات خرید کالا قرار می گیرفت در ادامه افزود:به جز مزدبیگرانی که در بخش‌های دولتی، ادرات و سازمان‌ها مشغول به کار هستند، بقیه کارگران یعنی حدود ۸۰ درصد مزدبیگران کشور از این تسهیلات بی‌بهره هستند.

به گفته وی با توجه به شرایطی که کارگران نسبت به دیگر اقشار جامعه، کمترین قدرت خرید را دارند انتظار می‌رفت که دولت تسهیلات خاصی را برای آن‌ها در نظر بگیرد اما شاهد هستیم، تنها برخی اقشار خاص اجتماعی می‌توانند از این کمک‌های معیشتی ورفاهی برخوردار شوند.

این فعال کارگری کشور از دولت خواست برای رفع تبعیض بین این دو قشر - که سال‌هاست ادامه دارد - اقدام کند، گفت: در کشور ما بین کارگر و کارمند در گرفتن برخی تسهیلات رفاهی همچون تسهیلات خرید کالا، تبعیض زیادی وجود دارد که متاسفانه با وجود درخواست‌های پیاپی تشکل‌های کارگری همچنان مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت باید تسهیلات خرید کالا را برای اقشار کم در امد جامعه همانند کارگران بگونه‌ای در نظر می‌گرفت تا آنان بتوانند براحتی از عهده پرداخت اقساط بانکی تسهیلات برآیند.

او گفت: کارگران یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های اجتماعی‌اند که اکثرا از حقوق و دستمزد پایین‌تر از استانداردهای جهانی برخوردارند، و به همین دلیل دولت باید  برای انگیزش بیشتر آن‌ها را مورد حمایت و شمول دریافت تسهیلات و کمک‌های ویژه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز