خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده:

برنامه راهبردی صنعت هوایی کشور تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۲۸۶

وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: لازم است برنامه راهبردی و استراتژی کشور در بخش صنعت هوایی تدوین شود.

به گزارش ایلنا، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی افزود: اقدامات خوبی در این صنعت انجام شده است اما ظرفیت صنعت هوایی کشور بیش از پیش باید رشد کند و این توانمندی به لحاظ نیروی متخصص انسانی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات مختلف از جمله تحریم‌ها و فشارهای خارجی و محدودیت‌هایی که کشور طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌اند موجب شده تا در این صنعت شاهد سختکوشی باشیم تصریح کرد : برای توسعه صنعت هوا نیازمند تدوین نقشه راهی هستیم تا بتوانیم از این طریق ، بتوانیم با هدف‌گذاری و برنامه ریزی دقیق موجب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت شویم.

 

وزیر صنعت،معدن وتجارت با ابراز امیدواری از اینکه صنایع صنعت هوایی کشور نیز مانند صنعت دریایی و صنعت خودروسازی بتواند از برنامه استراتژی بهره مند شود گفت: برای تدوین راهبردی ده ساله و تدوین نقشه راه آمادگی خود را اعلام می کنیم  چرا که با تدوین این برنامه راهبردی وظایف شرکت‌های دولتی و نظامی و همچنین بخش خصوصی در زمینه واردات ، صادرات و ساخت داخل با برنامه ریزی دقیق مشخص و پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که شرایط برای ساخت قطعات طراحی و مهندسی در این صنعت به خوبی مهیا است و می‌توانیم در این راستا با سرعت بیشتری به پیش رویم.

وی با بیان اینکه با تکیه بر فکر اقتصادی و بازدهی مناسب می‌توانیم از امکانات نیروی انسانی و تأسیساتی بهره‌بگیریم یاد آور شد : در شرایط کنونی که بخش خصوصی نیز وارد این صنعت شده است به نظر می‌رسد که مسیر همواری برای توسعه صنعت هوایی کشور پیش رو است.

مهندس نعمت زاده گفت: صنعت هوایی یکی از پیچیده ترین صنایع به شمار می‌رود چرا که مجموعه‌ای از رشته‌های مختلف صنعتی شامل برق، الکترونیک، هیدرولیک، مواد و وسایل برقی سیم و کابل و ... را شامل می‌شود لذا این  گستردگی موجب می‌شود تا بتوان به توسعه آن اندیشید.

وی با بیان اینکه در زمینه تعمیرات در این صنعت توانایی مناسبی چه در بخش سیویل و چه بخش نظامی وجود دارد اظهار کرد: با تکیه بر این توانمندیها و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص می‌توان به ارتقاء جایگاه هوایی در کشور کمک کرد .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر بتوانیم به صورت مشترک با چند سازنده مهم دنیا وارد عمل شویم شاهد توسعه بیشتر این صنعت خواهیم بود تصریح کرد:  این اقدام موجب می‌شود تا توانایی ساخت برخی از اجزای هواپیما به صورت انبوه در داخل کشور فراهم شود و رونق بیشتر این صنعت را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز