خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم من سالوادرو نیستم مطرح شد:

سرگروه‌های سینمایی رفیق بازی می‌کنند

نشست مطبوعاتی فیلم من سالوادور نیستم عصر چهارشنبه 4 آذر بدون حضور رضا عطاران و با حضور منوچهر هادی کارگردان، امیر پروین حسینی و منصور سهراب‌پور تهیه‌کنندگان، رضا مقصودی نویسنده و بازیگران فیلم درپردیس کوروش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور سهراب‌پور در باره معضلات ساخت فیلم در خارج از کشور گفت: معمولا ساخت فیلم بیرون از پایتخت مشکلات خاص خودش را دارد و زمانی که این کار خارج از کشور باشد مشکلاتش چندین برابر خواهد شد. و کشور برزیل نسبت به دیگر کشورهای خارجی که من در آن‌ها کار کرده‌ام برای گرفتن مجوز مشکلات بیشتری داشت.

وی با اشاره به اینکه کار پیش ‌تولید فیلم شش ماه زمان برد درباره اکران فیلم در کشور برزیل گفت: ما همزمان با ساخت فیلم با شرکت‌های برای اکران فیلم در برزیل  رایزنی‌هایی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که پس از اکران داخلی در برزیل فیلم را اکران خواهیم کرد.

سهراب‌پور دلیل اکران نشدن این فیلم را با وجود اینکه از سه ماه پیش آمادگی برای اکران داشته است زد و بند و پشت‌پرده‌های شورای صنفی دانست و ادامه داد: این فیلم کاملا در بخش خصوصی تهیه شده و امیدوار هستم که به زودی اکران شود و مردم بهره آن را ببرند.

منوچهر هادی وجه تمایز این فیلم را با دیگر فیلم‌های کمدی فضا و جغرافیای فیلم عنوان کرد و ادامه داد: این فیلم کمدی است که به دلیل فضا و جغرافیا و قصه‌ای که برای دو کشور نوشته شده است نسبت به سایر کمدی‌ها متفاوت خواهد بود.

وی من سالوادور نیستم را در مسیر فیلم‌سازی خود ندانست و افزود: این فیلم به نسبت فیلم‌های قبلی‌ام که در ژانر ملودرام‌های اجتماعی دسته‌بندی می‌شود تفاوت دارد.

وی با بیان این مطلب که در مورد کیفیت ساخت فیلم بحثی ندارم و فیلم را صددرصد برای خود می‌دانم افزود: من حتی پیشنهاد حضور فیلم را در جشنواره فیلم فجر دادم که در ‌‌نهایت تهیه‌کنندگان ترجیح دادن فیلم به فجر ارائه نشود.

هادی با ابراز تاسف از عدم اکران فیلم با وجود داشتن پروانه نمایش گفت: این فیلم کاملا با هزینه بخش خصوصی ساخته شده و علیرغم تلاش‌هایی که حبیب اسماعیلی در این مدت کرده است نمی‌دانیم که فیلم چه زمان اکران خواهد بود.

کارگردان فیلم من سالوادور نیستم هزینه ساخت فیلم را 2نیم تا 3میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا به امروز توضیح قانع کننده‌ای برای عدم اکران این فیلم به ما داده نشده و با وجود اینکه در حال حاضر فیلم بفروشی در گیشه وجود ندارد دلیل آن برای ما مبهم است.

هادی گفت: ما خیلی ممیزی داشتیم حتی برای اینکه سینماهای حوزه را در اختیار داشته باشیم بعد از صدور پروانه نمایش هم اصلاحاتی را در فیلم اعمال کردیم.

پروین‌حسینی درباره انتخاب ریوالدو گفت: رونالدو اولین انتخاب ما برای این نقش بود که در آن زمان به دلیل حضورش در امریکا این همکاری انجام نشد و در ‌‌نهایت با ریوالدو که انتخاب دوم ما بود قرار داد بستیم.

وی درباره مبلغ این قرارداد گفت: مبلغ قرار داد جزو اسرار بازیگران است نه اسرار فیلم و اجازه بدهید که در این باره صحبتی نکنم اما مبلغی که در رسانه‌ها نقل شد شایعه بود.

حبیب اسماعیلی درباره اکران فیلم گفت: این موضوع به شورای صنفی ارتباطی ندارد ویک سری سرگروه‌های سینمایی رفیق بازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چند هفته است فیلم‌ها اکران می‌شوند اما در زمان کوتاهی به کار خود پایان می‌دهند گفت: این شائبه بو جود آمده  که فیلم‌هایی که در گروه آزاد اکران می‌شوند به سینما صدمه می‌زنند و ما با وجود اینکه پذیرفتیم فیلم را در گروه آزاد و در ۲۵ این ماه اکران کنیم اما باز هم با اکران موافقت نشدو این تفکر وجود دارد افرادی علاقه به اکران فیلم ندارند.

مقصودی در خصوص نگارش این فیلم گفت: حدود سه سال قبل طرحی را به آقای پروین حسینی دادم که در آن زمان شرایط ساخت آن فراهم نشد مدتی بعد ایشان پیشنهاد نگارش فیلمی را که در جغرافیای برزیل اتفاق را دادند و من‌‌ همان طرح قبل را با کمی تغییر به این شکل درآوردم که البته در طول مسیر تغییرات زیادی کرد.

وی ادامه داد: این فیلم یک کمدی با شخصیت، مردم پسند، جذاب و صاحب حرف است و می‌توانم بگویم که در سینمای ایران از این نوع فیلم بسیار کم است.

کد خبر : ۳۲۵۲۶۷