خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیأت وزیران صورت گرفت؛

تعیین ‌حق‌ السهم دولت‌ از پروانه‌های صادره از طرف وزارت ارتباطات

با تصویب هیأت وزیران، ‌حق السهم دولت‌ از پروانه‌های صادره از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) تعیین شد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با تصویب هیأت وزیران، ‌حق السهم دولت‌ از پروانه‌های صادره از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) تعیین شد.

هیأت وزیران مقرر کرد:

۱- ‌حق السهم دولت‌ از پروانه‌های صادره از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) به شرح زیر تعیین می‌شود:

- پروانه ارائه خدمات توزیع محتوای صدا و ویدئو مبتنی بر پروتکل اینترنت: حق السهم دولت معادل پنج درصد از درآمد، مبلغ تضمین درآمد بابت هر سال قراردادی ده میلیارد ریال می‌باشد.

- پروانه اپراتورهای پستی غیردولتی: حق السهم دولت معادل درصد به دست آمده در مزایده به علاوه سه درصد، مبلغ تضمین درآمد هشتاد درصد تسهیم درآمد پیش‌بینی شده توسط اپراتور در طرح تجاری و حق سازمان معادل بیست و پنج صدم درصد از درآمد سال قبل، بابت هر سال که برای مبلغ اول مبلغ پیش بینی شده اسمی از تسهیم درآمد مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

- پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت: حق السهم دولت معادل سه درصد از درآمد ناخالص سالیانه و مبلغ تضمین درآمد مطابق بند (۲) این تصویب نامه می‌باشد.

- پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت: حق‌السهم دولت معادل سه درصد از درآمد ناخالص سالیانه و مبلغ تضمین درآمد برای سال اول، هفتصد میلیون ریال و برای سال‌های آتی و تا پایان اعتبار پروانه این مبلغ سالانه به میزان پانزده درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.

- پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه: حق‌السهم دولت معادل پنج درصد از درآمد، مبلغ تضمین درآمد مطابق جدول بند (۳) این تصویب نامه و حق سازمان از درآمد عمده فروشی مشابه درصدهای تعیین شده در موافقت نامه اپراتور میزبان می‌باشد.

۲- حداقل مبلغ تسهیم درآمد تضمین شده سالیانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت به شرح زیر تعیین می‌شود:

سال اول (۰۰۰ر۱۶)، سال دوم (۴۰۰ر۱۸)، سال سوم (۱۶۰ر۲۱)، سال چهارم (۳۳۴ر۲۴)،

سال پنجم (۹۸۵ر۲۷)، سال ششم (۱۸۲ر۳۲)، سال هفتم (۰۰۹ر۳۷)، سال هشتم (۵۶۱ر۴۲)،

سال نهم (۹۴۵ر۴۸) و سال دهم (۲۸۷ر۵۶) میلیون ریال.

۳- مبلغ تسهیم درآمد تضمین شده سالیانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه به شرح زیر تعیین می‌شود:

در سال اول تعداد مشترکین پیش بینی شده ضربدر (۰۰۰ر۴۶) ریال، در سال دوم تعداد مشترکین پیش بینی شده ضربدر (۰۰۰ر۵۳) ریال، در سال سوم تعداد مشترکین پیش بینی شده ضربدر (۰۰۰ر۶۰) ریال، در سال چهارم تعداد مشترکین پیش بینی شده ضربدر (۰۰۰ر۷۰) ریال و

در سال پنجم تعداد مشترکین پیش بینی شده ضربدر (۰۰۰ر۸۰) ریال.

متن مصوبه هیأت وزیران از اینجا قابل مشاهده است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۲۰/۸/۱۳۹۴ برای اجرا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

کد خبر : ۳۲۵۲۶۳