خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد

ظرفیت بالای پرورش و صادرات اسب در استان البرز

استاندار البرز در دیدار با مدیران باشگاه‌های سوارکاری با توجه به موقعیت ویژه آب و هوایی البرز، بر لزوم استفاده از این ظرفیت در پرورش و صادرات اسب تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمیدطهائی گفت: استان یکی از استان‌های مستعد رشته پرورش اسب در کشور است و با امتیاز همجواری با پایتخت کشور و همچنین شرایط ویژه آب و هوایی معتدل در منطقه، می‌تواند شتاب چشمگیری در حوزه پرورش اسب داشته و حتی به صادرات آن نیز فکر کند.

وی با بیان اینکه استان البرز در بسیاری از رشته‌های ورزشی نیز سرآمد است، افزود: همین امر موجب شده تا استان البرز گود میادین ورزشی اغلب رشته‌های ورزشی در سطح ملی باشد، کما اینکه در زمستانهای برفی، البرز در پیست بین المللی کانون این ورزش پرطرفدار است.

طهائی با تأکید بر لزوم استفاده از موقعیت‌های فراهم شده گفت: گاهی اوقات فرصت‌هایی برای یک منطقه به وجود می‌آید و همگی می‌بایست تلاش کنیم گام‌های موثری را برای استفاده از فرصت‌ها برداریم؛ در رشته‌های مرتبط با اسب نیز موقعیت‌های مناسبی برای توسعه استعداد‌ها وجود دارد که باید از آن بهره‌مند شد.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت وزارت ورزش و جوانان و استانداری البرز از توسعهٔ رشته‌های ورزشی سوارکاری، چوگان و کمانگیری گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید واگذاری امور به جامعه و خود مردم است که برگزاری این نشست‌ها نیز در همین راستا و برای کمک به بخش خصوصی و مردمی است.

وی با اشاره به پیشرو بودن استان در امر ورزش با وجود نوپایی البرز، افزود: انتظار می‌رود در پرورش، آموزش و صادرات اسب نیز این رشته سرآمد باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و برای انجام منظم‌تر فعالیت‌های مربوط به این عرصه می‌بایست شورایی امور مرتبط با این امر را ساماندهی کند.

کد خبر : ۳۲۵۲۵۰