خبرگزاری کار ایران

اجرای بزرگترین طرح آبی خاکی تاریخ کشور در 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام

سخنگوی دولت با اشاره به سفر اخیر خود به اهواز گفت: ‌ بزرگ‌ترین طرح آبی - خاکی کشور در ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان و بخشی از ایلام در مراحل نهایی است.

به گزارش ایلنا از  وزارت جهاد کشاورزی، محمدباقر نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: این طرح سال ۷۵ در سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان تصویب شد و در سفر رئیس جمهور به این استان در سال ۹۲ دستور تسریع در اجرای آن داده شد.

وی گفت: در بازدیدی که از این طرح داشتم بیش از یکصد و ۵۸ هزار هکتار از زمین‌های دشت خوزستان نوسازی، تجهیز و به کشاورزان منطقه تحویل شده و به همین میزان نیز طرح در حال اجراست.

نوبخت خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۰ شرکت ایرانی با ۱۰ هزار نفر در ۵۵۰ هزار هکتار زمین‌های دشت خوزستان و ایلام در حال کار هستند و انتظار می‌رود تا دو سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح ۹ و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با روش نوین آبیاری تولید خواهد شد و درآمد سالانه آن ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و ۳۰۰ هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این طرح شاغل خواهند شد.

سخنگوی دولت افزود: با تکمیل طرح بزرگ آبی - خاکی دشت خوزستان مردم بزرگ، متدین و شجاع خوزستان به خواست تاریخی خود در زمینه بهبود و ارتقاء کشاورزی دست خواهند یافت.

کد خبر : ۳۲۵۲۲۹