خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد:

جنایات خشن علیه زنان تهدید بزرگی علیه پیشرفت است

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۱۰۲

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن 25 نوامبر (چهارم آذر) روز جهانی حذف خشونت علیه زنان گفت: بطور تقریبی امروزه نیمی از 60 میلیون مردمی که به اجبار آواره می‌شوند را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد - تهران، در پیام بان کی مون که روز چهارشنبه انتشار یافته، آمده است: بسیاری از این زنان که به دلیل جنگ و خشونت فراری شده اند، به صورت غالب در جوامع میزبان به وسیله قاچاقچیان پست فطرت استثمار و بارها دچار تبعیض جنسیتی و بیگانه هراسی می شوند.

وی می افزاید: جنایات خشن علیه زنان و دختران در مناطق درگیری به همراه بدرفتاری های خانگی که در تمامی کشور ها رخ می دهد، تهدید بزرگی علیه پیشرفت است.

بان کی مون با ابراز نگرانی عمیق خود از سرنوشت زنان و دختران در درگیری های مسلحانه تصریح می کند: آنان دچار رنج های عذاب آور گوناگون، تجاوز و بردگی جنسی و همچنین قاچاق می شوند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام، همه مردم را فراخواند برای خاتمه جنایت و خشونت علیه زنان و دختران و همچنین ترویج برابری جنسیتی و به رسمیت شناختن جهانی که درآن زنان و دختران از ایمنی که شایسته آن هستند ،به خاطر همه بشریت تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز