خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده‌گاز؛

اریک‌آموت: باید انرژی با قیمت‌معقول در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد/ بازارهای گاز در حال ثمر دادن هستند

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۶۰۱

وزیر انرژی نروژ گفت: باید انرژی با قیمت‌معقول در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لارس اریک‌آموت در سومین نشست مجمع کشورهای صادرکننده‌گاز گفت: ما باید با کشورهای مصرف‌کننده، همراه و همگام باشیم. باید انرژی با قیمت‌معقول در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد و گاز به لحاظ قیمت یک منبع معقول است.

وزیر انرژی نروژ عنوان داشت: بازارهای گاز در حال ثمر دادن هستند. نفت‌وگاز نروژ از طریق خط لوله به اروپا صادر می‌شود و اینک ما 20 درصد گاز اروپا را تامین می‌کنیم. نروژ مانند گذشته در اندیشه آینده این صنعت است. ما بعد از سال 2035 همچنان یک‌سوم ظرفیت خود را برای صادرات خواهیم داشت.

وزیر انرژی نروژ ادامه داد: ما نیاز داریم زیر ساخت‌های موجود را تغییر دهیم. باید از نیازهای آینده بازار اطلاعات دقیقی داشته باشیم. باید به فکر مصرف‌کنندگان نیز باشیم تا تقاضای پایدار شکل بگیرد. اکنون کشورهای اروپایی به اهمیت گاز بیش از پیش پی برده‌اند. اکنون هم برای تولید برق و هم برای خوراک‌صنایع در اروپا از گاز به عنوان خوراک استفاده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاز در تولید برق در مقایسه با ذغال‌سنگ 50 درصد کمتر محیط زیست را آلوده می‌کند. گاز به عنوان یک انرژی تجدیدپذیر بسیار انعطاف‌پذیر است و با استفاده از آن تغییرات اقلیمی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز