خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس کشور های صادر کننده گاز؛

اولیویر: تلاش می‌کنیم همراه با اعضا نسبت به افزایش اعتبار و منافع مجمع اقدام کنیم

وزیر انرژی ترینیداد و توباگو گفت: ما توانسته‌ایم در حوزه نفت و گاز با وجود جمعیت کمی که داریم متخصصان زیادی تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیکول اولیویر در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با بیان اینکه کشور من به عنوان عضو طولانی جی‌سی‌اف تعلق خاطر زیادی به اهداف مجمع دارد، گفت: ما تلاش می‌کنیم همراه با دیگر اعضا نسبت به افزایش اعتبار و منافع مجمع اقدام کنیم.

وی افزود: کشور ما صدها سال در زمینه انرژی فعال و موفق بوده و صادر کننده انرژی نیز هستیم و همچنین توانسته‌ایم به صورت معقول از منابع استفاده کرده و سبد انرژی خود را تنوع بخشیم به طوری که در حال حاضر در زمینه تولید آمونیاک، اوره، آهن و ال‌ان‌جی فعال هستیم.

وزیر انرژی ترینیداد و توباگو تصریح کرد: ما توانسته‌ایم در حوزه نفت و گاز با وجود جمعیت کمی که داریم متخصصان زیادی تربیت کنیم که در این صنعت خدمات ارایه می‌کنند. همچنین ما در این صنعت از حسن شهرت بالایی برخورداریم.

وی با اشاره به اینکه انرژی بالاترین جی‌دی‌پی را در کشور ما دارد، اظهار داشت: کشور ما در بلوک‌های انرژی منطقه در امریکای لاتین شرکت و موفق عمل کرده است.

وزیر انرژی ترینیداد و توباگو همچنین یادآور شد: ما با کشور ونزوئلا در زمینه اکتشاف‌های گازی همکاری‌هایی داشتیم و کشور ما از گذشته متعهد به همکاری در زمینه گاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما دنبال این هستیم که کشورهای تولید کننده گاز بیشترین منفعت را حاصل کنند، ابراز امیدواری کرد همکاری شود که پرژوه‌های بیشتری در زمینه گاز در سطح دنیا اجرا شود.

کد خبر : ۳۲۴۵۹۲