خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد

لزوم تحرک بیشتر مراکز دانشگاهی ، تحقیقاتی و پژوهشی

استاندار گیلان از مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی گیلان خواست در زمینه اجرای طرح‌های دانش بنیان تحرک بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در نشستی که به منظور ارائه طرح‌های کلان ملی فناوری به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های موجود و استعدادهای جوانان و نخبگان گیلان انتظارم از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی جهت توسعه استان خیلی بیشتر از وضعیت موجود است.

وی افزود: اکنون بستر مناسب برای بهره‌گیری از تحقیقات دانشگاهی و علمی استان در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی وجود دارد و به این مسئله به هنر مدیریتی این مراکز باز می‌گرد تا از شرایط کنونی بهره بگیرند.

نجفی از آمادگی مدیران بخشهای علمی کشوری جهت حمایت از طرح‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: باتوجه به ظرفیت و توانمندی استان و وجود افزاد نخبه و اندیشمند در گیلان باید بخش دانشگاه‌های استان طرح‌های پژوهشی، علمی و فناوری کلان مورد نیاز را آماده ارائه داشته باشند تا از این طرح‌ها به منظورتوسعه استان بهره گیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید با تمام توان روند مثبت و رو به رشدی که در بخش اشتغال استان ایجاد شده ادامه دهیم تا به نقطه مطلوب دست یابیم اظهارکرد: در آینده بخش فناوری و دانش بنیان سهم عظیمی از اشتغال کشور را به خود اختصاص خواهند داد و باتوجه به ظرفیت و توانمندی استان در این بخش باید از این فرصت در جهت توسعه و شکوفایی استان بهره گیریم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به آینده روشن باید گام‌های قوی در عرصه علم و دانش برداشته شود تاکید کرد: ارتفاء شرایط زیست محیطی، اشتغال فارغ التحصیلان و یا رونق کسب و کارهای دانش بنیان و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در بخش خصوصی از طریق توسعه فناورانه محقق می‌شود.

کد خبر : ۳۲۴۵۸۹