خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز؛

المجبوری: باید ثبات قیمت در بازار گاز وجود داشته باشد/منابع‌طبیعی نمی‌تواند به خودی خود باعث نفاق شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۸۲

وزیر آموزش لیبی گفت: باید برای پژوهش‌های جدید در زمینه گاز و محیط زیست تلاش کنیم زیرا این سوخت از سوخت‌های فسیلی دوست‌دار محیط زیست محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتحی المجبوری در اجلاس روسای سران کشورهای صادرکننده گاز  خطاب به سایر اعضاء گفت: حضار گرامی؛ خانم‌ها و آقایان؛ ابتدا اجازه بفرمایید سلام نخست‌وزیر لیبی را که نتوانستند در این اجلاس شرکت داشته باشند به شما برسانم و از ایران هم بابت مهمان‌نوازی بسیار گرم تشکر و قدردانی کنم.

وزیر آموزش لیبی افزود: 7 سال پیش در مسکو نمایندگان 11 کشور جلسه گذاشتند و توافق  کردند این مجمع تشکیل شود، بر همان اساس ما اعتقاد داریم تفاهم و همکاری مهمترین رکن این مجمع است.

وی افزود: عقیده ما به سر اصل  استوار است. اولا ما عقیده داریم باید ثبات قیمت در بازار گاز وجود داشته باشد و قیمت‌ها همگام با تورم‌جهانی و معادلات اقتصادی جهان پیش برود زیرا اگر نوسان قیمت در قیمت‌های بالا وجود داشته باشد می‌تواند به کشورهای صادر کننده گاز ضربه بزند، بنابراین ما باید تلاش داشته باشیم که قیمت گاز را حفظ کنیم و در بازار ثبات داشته باشیم.

المجبوری ادامه داد: دوم ما باید برای پژوهش‌های جدید در زمینه گاز و محیط زیست تلاش کنیم زیرا این سوخت از سوخت‌های فسیلی دوست‌دار محیط زیست محسوب می‌شود و نقش مهمی در جلوگیری از گرم‌شدن زمین دارد. سوم اینکه ما باید تلاش کنیم تعاملات ما بیشتر شود و راهی پیدا کنیم که دیگران نیز از آن استفاده کنند.

وزیر آموزش لیبی در پایان تصریح کرد: بسیاری از کشورها نشان داده‌اند منابع طبیعی نمی‌تواند به خودی خود باعث نفاق شود، بلکه باعث شود نفرین و ایجاد رفاه در سطح گسترده باشد. خانم‌ها و آقایان؛ لیبی آماده خواهد بود با سایر کشورها تعامل داشته باشد و تمام توان خود را برای همکاری و توسعه در زمینه گاز بکار گیرد. بار دیگر از ایران برای مهمان ‌نوازی خوب و گرم‌شان تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز