خبرگزاری کار ایران

مادورو در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز:

مجمع٬ مجالی برای تبادل‌ نظر کشورهای عضو فراهم کرده است

رئیس جمهور ونزوئلا گفت:در این مجمع توانسته‌ایم کشورهای همسویی را پیدا کنیم و این مجمع توانسته مجالی را جهت تبادل نظر بین کشورهای عضو فراهم کند و به یمن این هماهنگی‌ها روز به روز شاهد یکپارچگی مواضع و توسعه کشورهای عضو هستیم که از جمله این اهداف و مواضع حاکمیت در منابع طبیعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز با ابراز تشکر به خاطر برگزاری موفق اجلاس گفت: هدف اصلی اجلاس سوم استحکام برنامه‌های اجلاس‌های اول و دوم است٬ همچنین به دنبال تحکیم آنچه در دو اجلاس قبلی پیش‌بینی کرده بودیم، هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم مجمع تبادل تجربیات خواهد بود از حضور کشور آذربایجان در این مجمع ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم اجلاس سوم هرچه بیشتر منجر به تقویت چارچوب‌های مجمع شود.

 مادورو با اشاره به تلاش‌های چاوز جهت احیا و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ونزوئلا اظهار داشت: تا سال‌های قبل شرکت‌های چند ملیتی منابع طبیعی ما را در اختیار داشتند٬ اما اکنون ما صاحب ذخایر طبیعی خود هستیم و پنجمین مقام ذخایر گازی دنیا را در اختیار داریم.

رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: در این مجمع توانسته‌ایم کشورهای همسویی را پیدا کنیم و این مجمع توانسته مجالی را جهت تبادل‌نظر بین کشورهای عضو فراهم کند و به یُمن این هماهنگی‌ها٬ روز به روز شاهد یکپارچگی مواضع و توسعه کشورهای عضو هستیم که از جمله این اهداف و مواضع حاکمیت در منابع طبیعی است.

وی همچنین گفت: در چارچوب این مجمع می‌توانیم نقش انرژی گاز را موثر‌تر کرده و در عرصه بین‌الملل نیز قیمت درستی را در چارچوب اوپک گازی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در منطقه آمریکای لاتین اقدام به خیلی پروژه‌های توسعه‌ای کرده‌ایم که از جمله آنها اینکه با همکاری کشور ترینیداد و توباگو مشغول اکتشاف منابع گاز هستیم تا بتوانیم در چارچوب آن صادرات داشته باشیم.

مادورو اظهار داشت: یکی از پروژه‌های چاوز ایجاد خط لوله گاز برای انتقال گاز و نفت به کشورهای دیگر بوده است و ما در سایه تلاش‌های وی شاهد توسعه در خیلی از کشور‌ها هستیم. به طوری که ما اکنون شاهد توسعه خطوط لوله گاز از ونزوئلا به کلمبیا و کاراییب هستیم که هدف این خطوط این است که منابع را به آمریکای مرکزی برساند.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: در این مجمع توانسته‌ایم کشورهای همسویی را پیدا کنیم و این مجمع توانسته مجالی را جهت تبادل نظر بین کشورهای عضو فراهم کند و به یُمن این هماهنگی‌ها روز به روز شاهد یکپارچگی مواضع و توسعه کشورهای عضو هستیم که از جمله این اهداف و مواضع حاکمیت در منابع طبیعی است.

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن حمایت از پیشنهاد کشور بولیوی مبنی بر برگزاری اجلاس چهارم در این کشور از تلاش‌های دبیرکل برای برگزاری اجلاس قدردانی کرد.

کد خبر : ۳۲۴۵۷۴