خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده‌گاز؛

مادورو: ونزوئلا دنبال صادرات‌گاز به آمریکای‌مرکزی است/ باید قیمت درستی را در چارچوب اوپک‌گازی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۷۱

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ما در مجمع توانسته‌ایم کشورهای همسویی را پیدا کنیم و این مجمع توانسته مجالی را برای تبادل‌نظر بین کشورهای عضو فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیکولاس مادورو در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز با ابراز تشکر از برگزاری موفق اجلاس گفت: هدف اصلی اجلاس سوم استحکام برنامه‌های اجلاس‌ اول و دوم است. همچنین دنبال تحکیم آنچه در دو اجلاس قبلی پیش‌بینی کرده بودیم هم هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم مجمع تبادل تجربیات خواهد بود از حضور کشور آذربایجان در این مجمع ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم اجلاس سوم هرچه بیشتر منجر به تقویت چارچوب‌های مجمع شود.

 مادورو با اشاره به تلاش‌های چاوز برای احیا و توسعه‌اقتصادی و اجتماعی کشور ونزوئلا اظهار داشت: تا سال‌های قبل شرکت‌های چند ملیتی منابع طبیعی ما را در اختیار داشتند اما اکنون ما صاحب ذخایر طبیعی خود هستیم و پنجمین مقام ذخایر گازی دنیا را در اختیار داریم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار داشت: ما در این مجمع توانسته‌ایم کشورهای همسویی را پیدا کنیم و این مجمع توانسته مجالی را برای تبادل‌نظر کشورهای عضو فراهم کند و به یمن این هماهنگی‌ها روز به روز شاهد یکپارچگی مواضع و توسعه کشورهای عضو هستیم که از جمله این اهداف و مواضع حاکمیت در منابع‌طبیعی است.

وی همچنین گفت: ما در چارچوب این مجمع می‌توانیم نقش انرژی گاز را موثرتر کرده و در عرصه بین‌الملل نیز قیمت درستی را در چارچوب اوپک گازی داشته باشیم.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه اظهار داشت: ما در منطقه آمریکای‌لاتین اقدام به ایجاد پروژه‌های توسعه‌ای کرده‌ایم که از جمله آنها اینکه با همکاری کشور ترینیداد و توباگو مشغول اکتشاف منابع گاز هستیم تا بتوانیم در چارچوب آن صادرات داشته باشیم.

مادورو اظهار داشت: یکی از پروژه‌های چاوز ایجاد خط لوله گاز برای انتقال گاز و نفت به کشورهای دیگر بوده و ما در سایه تلاش‌های وی شاهد توسعه در خیلی از کشورها هستیم، به طوری که اکنون شاهد توسعه خطوط لوله گاز از ونزوئلا به کلمبیا و کارائیب هستیم که هدف این خطوط این است که منابع را به آمریکای‌مرکزی برساند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پایان ضمن حمایت از پیشنهاد کشور بولیوی مبنی بر برگزاری اجلاس چهارم در این کشور از تلاش‌های دبیرکل برای برگزاری اجلاس قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز