خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس کشورهای صادرکننده گاز؛

بوهاری: مجمع سبب شد امنیت بیشتری در عرضه گاز طبیعی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۶۰

رئیس جمهور نیجریه گفت: مجمع کشورهای صادرکننده گاز سبب شد ما امنیت بیشتری در عرضه گاز طبیعی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بوهاری در سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: آقایان و خانم‌ها افتخار بزرگی است برای من که در جلسه سران GCEF حضور داشته باشم و افتخاری برای من است که بتوانم حضار این جلسه را خطاب قرار دهم.

وی ادامه داد: ما در دنیا برای عرضه گاز طبیعی چالش‌هایی داریم. جا دارد از دولت و مردم ایران تشکر کنم. از میزبانی ایران و میزبانی آنها در شهر تاریخی تهران. ما شاهد پیشرفت‌های زیادی از سال 2001 تاکنون هستیم که آن زمان هم افتتاح این مجمع در تهران بود.

محمد بوهاری افزود: این مجمع سبب شد ما امنیت بیشتری در عرضه گاز طبیعی داشته باشیم. 14 سال گذشته و ما می‌توانیم موفقیت خود را جشن بگیریم و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم و می‌توانیم با چالش‌هایی که کشورهای عضو مجمع روبرو هستند مواجه شویم.

رییس جمهوری نیجریه در ادامه گفت: خانم‌ها و آقایان؛ گاز طبیعی اهمیت خود را در دنیا پیدا کرده است. ما در نیجریه فعالیت‌های خود را بر گسترش این صنعت متمرکز کرده‌ایم در حالیکه بیشترین صادرات ما روی نفت متمرکز بود. ما 180 ترلیون مترمکعب‌گاز داریم که این در مقایسه با نفت ما بسیار بیشتر است و ما می‌توانیم آن را توسعه دهیم. ما یکی از 5 کشور دارای ذخایر گاز هستیم و در منطقه آفریقا نقش رهبری داریم و دنبال حفظ آن هستیم.

وی تصریح کرد: ما اکنون به کشورهای توگو و بنین صادرات داریم. GCEF نقش مهمی در برقراری امنیت انرژی و ایجاد مکانیزم پایدار دارد. این مجمع می‌تواند ابتکاراتی داشته باشد در مواجهه با مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم. در زمینه اکتشاف و استخراج می‌توانیم از این ابتکارات به نفع کشورهای عضو استفاده کنیم.

بوهاری همچنین با بیان اینکه همکاری‌های فنی و اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، اذعان کرد: باید فرهنگ ارتباطات و اشتراکات ما بیشتر شود. من می‌خواهم توجه شما را جلب کنم به یک مسئله کلیدی که آن هم توسعه پایدار است. به نفع مردم کشورمان است تا نسل‌های آینده بتوانند از رفاه برخوردار باشند و من فکر می‌کنم اینها می‌توانند کمک در حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار داشته باشند.

رییس جمهوری نیجریه ادامه داد: در پایان برای اعضای مجمع آرزوی موفقیت می‌کنم و اعلام می‌کنم نیجریه به مصوبات و اهداف مجمع متعهد است و امیدواریم این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز