خبرگزاری کار ایران

مجیدی: داعش نام اسلام را به سرقت برده است

مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی تخصصی هنر فیلمبرداری کمرایمیج لهستان با تقدیر از برگزیدگان و تقدیر ویژه از فیلم محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، در این  مراسم رئیس جشنواره با دعوت از مجید مجیدی و ویتوریو استرارو، کارگردان و مدیرفیلم‌برداری فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله (ص)» به روی جایگاه، به صورت ویژه و با اهدای نشان عالی این جشنواره هنری حوزه‌ فیلم‌برداری از آنان تقدیر کرد.

مجیدی پس از دریافت نشان ویژه جشنواره در سخنان کوتاهی به تشریح اهداف ساخت فیلم محمدرسول‌الله (ص) با همکاری گروهی از سینماگران حرفه‌ای از جمله ویتوریو استرارو پرداخت و از وی قدردانی کرد.

این کارگردان کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در اروپا افزود: «عده‌ای همچون گروه داعش امروز تصویر بسیار بد و خشنی را از اسلام ایجاد کردند که باعث رعب و وحشت شده است. این اتفاقات هیچ ربطی به اسلام ندارد و داعش نام اسلام را به سرقت برده است؛ اما در حقیقت، دین اسلام، دین صلح و محبت و دوستی است و هیچ دین الهی را نفی نمی‌کند.» 

هنگامی که مجیدی این سخنان خود را تمام کرد جمعیت دو هزار نفری حاضر در سالن اپرای بیدگورچ به پاخواسته و دقایقی به تشویق این سخنان پرداختند. پس از سخنان او، استرارو نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جشنواره به بیان نکات و خاطراتی از حضورش در پروژه فیلم کودکی پیامبر اسلام پرداخت.

دارنده سه جایزه اسکار در فیلمبرداری، پس از ذکر نکاتی در خصوص ویژگی‌های اساسی فیلم‌برداری محمدرسول‌الله (ص)، بر این نکته که در ساخت این فیلم از جدید‌ترین تکنولوژی‌های عرصه فیلم‌برداری در نور و تصویر استفاده شده است سخن گفت. 

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه، رئیس جشنواره کمرایمیج در سخنانی ضمن ارائه گزارش از برگزاری این جشنواره گفت: «جشنواره ما مفتخر است که فیلم «محمد رسول الله (ص)» را میزبانی کرد و آن را نمایش داد.

نمایش نمونه‌ای از آثار فیلم‌برداران برگزیده در جشنواره و همچنین دقایقی از صحنه‌های فیلم سینمایی محمدرسول‌الله (ص) برای حضار در سالن پایان‌بخش این مراسم سینمایی بود.

کد خبر : ۳۲۴۵۵۶