خبرگزاری کار ایران

ابزارهای جدید مالی به کمک پروژه های شهری می آیند

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۳۳

چهارم آذر ماه همایشی با موضوع چگونگی تأمین مالی پروژ های شهری توسط تأمین سرمایه آرمان، سپهر، لوتوس پارسیان و با مشارکت بانک شهر و بانک توسعه صادرات برگزاری می شود.

به گزارش ایلنا، دبیر همایش "تامین مالی توسعه شهری" با بیان این مطلب افزود: تامین مالی یکی از دغدغه های اصلی شهرداری های کشور است و بررسی ها نشان داده است که علت اصلی تاخیر در پروژه های شهری و همچنین حجم بالای طرح های نیمه تمام شهری ، مشکل تامین منابع مالی است.

محمود رضا خواجه نصیری، با بیان اینکه تامین مالی شهرداری ها در دنیا روش های متنوعی دارد افزود: حجم تامین مالی شهرداری ها در کشورهای توسعه یافته به بیش از 20% تولید ناخالص داخلی بالغ می شود و در برخی از کشورهای در حال توسعه حتی بیش از تولید ناخالص داخلی نیز می باشد.

وی در خصوص تامین مالی شهرداری های ایران ، افزود: لازم است تا از ابزارهای متنوع استفاده شود و از پتانسیل های نظام بانکی و بازار سرمایه بهره گرفته شود و این همایش برای ایجاد ارتباط موثر و کارا شهرداری با بازارهای پول و سرمایه است.

 خواجه نصیری افزود: این همایش به معرفی روش های متنوع تامین مالی و رویه های اجرایی براساس نیازهای هر شهرداری و حتی هر پروژه می پردازد.

دبیر همایش تامین مالی توسعه شهری افزود: ارائه راهکارهای تامین مالی توسعه شهری مهمترین هدف این همایش بوده و معرفی روش های عملیاتی و  تامین مالی متناسب با نیازهای شهرداری هاست ، وی ادامه داد : این تامین مالی در پروژه های حمل و نقل عمومی ، پروژه های شهری و همچنین طرح های انتفاعی صورت گرفته است .

وی همچنین در خصوص جایگاه تامین مالی شهرداری ها افزود : در سال جاری بیش از 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری ها منتشر شده است که همه آن فروش  رفته است ، این نشان دهنده جذابیت اوراق شهرداری ها برای سرمایه گذاران در مقایسه با اوراق دولتی است.

خواجه نصیری یکی از دلایل این امر را پرداخت سود قطعی این اوراق عنوان کرد که خود نشان دهنده سودآور بودن پروژه های شهرداری هاست. وی همچنین از وجود تضمین خرید اوراق و متعهد پذیره نویسی در انتشار اوراق شهرداری ها خبر داد.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان افزود : علاوه بر اوراق مشارکت و اوراق بدهی، روش های نوین از جمله صندوق پروژه و همچنین صندوق های مستغلات برای طرح های انتفاعی و تامین مالی از طریق دارایی های درآمدزای شهرداری ها از جمله کارگاه های این همایش خواهد بود.

وی در خصوص شرکت کنندگان همایش نیز با بیان اینکه شهرداران کلان شهرها و شهرستان ها و همچنین مدیران عامل تامین سرمایه و بانک ها از جمله شرکت کنندگان این همایش هستند  تاکید کرد: این همایش می کوشد تا تامین مالی شهرداری ها تسهیل و تسریع گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز