خبرگزاری کار ایران

با همکاری همراه اول؛

دانشگاه شهیدبهشتی هم وارد حوزه محتوای باند پهن شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۳۰

همراه اول و دانشگاه شهید بهشتی در راستای توسعه خدمات بر بستر باند پهن، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، بر اساس این تفاهم نامه که توسط مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور اول و دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی به امضاء رسید، مقرر شد با هدف تحقق توسعه خدمات بر بستر باند پهن و هم افزایی و توسعه کسب و کارهای جدید از طریق همکاری با مراکز علمی و پژوهشی، تأمین کنندگان محتوا و توسعه دهندگان سرویس و همکاری طرفین در تجاری سازی طرح ها و پروژه های مشترک مورد توافق، صورت پذیرد.

در این مراسم مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه امسال نهمین سال همکاری اپراتور اول با مراکز دانشگاهی است، گفت: پیش از این همراه اول با دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و تربیت مدرس همکاری های موفقیت آمیزی داشته است و ما از طریق این همکاری ها یک مدل همکاری درآورده ایم و می دانیم در حوزه های همکاری صنعت و دانشگاه چه نیازمندی هایی وجود دارد.

صدوقی در ادامه با اشاره به نقاط قوت موجود در دانشگاه ها و سرمایه گذاری های همراه اول در زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان گفت: با ایجاد شرکت های دانش بنیان که تجمیع کننده، توسعه دهنده و تولید کننده محتوا هستند، متولی رشد و توسعه در حوزه صنعت و دانشگاه خواهیم بود. در این زمینه اگر ایده خوبی در دانشگاه ها ایجاد شود، با سرمایه گذاری های لازم و اختصاص فضا، از آنها حمایت می شود.

مدیرعامل اپراتور اول ضمن بیان تجربه موفق همراه اول در زمینه همکاری با دانشگاه ها و ایجاد شرکت هایی که اکنون درآمدهای بالایی دارند، گفت: از محل این اقدامات، سرویس های متنوعی ارائه می شود که هم منافع دانشگاه را تأمین می کند و هم همراه اول، دولت، فارغ التحصیلان، مشترکین و تمام مردم ایران از آن بهره می برند.

صدوقی با اشاره به ارائه سرویس های نسل ۳ و ۴ همراه اول از سال گذشته، بر ایجاد کار و فعالیت در این حوزه تأکید کرد و گفت: در کشورهای در حال توسعه، با هر ۱۰ درصد رشد نفوذ باند پهن تلفن همراه، ۴/۱ رشد GDP‌را خواهیم داشت.

 همراه اول برای حمایت هرچه بیشتر از استارتاپ ها و تولیدکنندگان اپلیکیشن موبایلی، از سال گذشته به شرکت سرمایه گذاری «نور دنا» اجازه داد که در صنایع و نقاط پر ریسک این حوزه سرمایه گذاری کند.

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز با اشاره به متناسب سازی تحصیل با اشتغال، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم، فناوری رشد می کند و مردم از آن بهره می گیرند و اگر ما به عنوان دانشگاه به همراه صنعت این موضوع را جدی نگیریم نمی توانیم آن را مدیریت کنیم. همراه اول با شعار هیچکس تنها نیست و ما هم با شعار هیچ عالمی تنها نیست، سعی در پیشرفت علم و مدیریت فضای مجازی با بهره گیری از همه امکانات خواهیم داشت.

تهرانچی در ادامه گفت: در عصر جدید، دولت دیگر تنها تامین کننده نیاز آموزش عالی نیست و دانشگاه ها باید یک سازمان آموزشی، فناوری، پژوهشی، فرهنگی و نوآور باشند.

 در ادامه مراسم دکتر مرتضی براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نمایندگی از شخص وزیر حضور داشت با اشاره به افزایش سهم دانشگاه ها در اقتصاد گفت: افزایش سهم دانشگاه در اقتصاد ICT یکی از دغدغه های جدی ماست که باید پررنگ شود. با زیر ساختهایی که اپراتورها ایجاد کرده اند ظرفیت خوبی برای فعالیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ایجاد شده که بازار خوبی خواهد داشت.

این مراسم روز یکشنبه یکم آذر ماه با حضور مدیرعامل همراه اول، رئیس دانشگاه شهید بهشتی،  معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه شهید بهشتی، در مرکز همایش های بین المللی این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز